۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۲۰

لیست کشورهای نیازمند به گاز روسیه/نیاز100درصدی4کشور به انرژی روسیه

لیست کشورهای نیازمند به گاز روسیه/نیاز100درصدی4کشور به انرژی روسیه

اقدام روسیه در قطع صادرات گاز به اوکراین و هراس از تکرار چنین جریانی در مورد کشورهای دیگر موجب شده تا برخی رسانه ها به بررسی و تحلیل این موضوع بپردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایم، اغلب کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی و همچنین کشورهای اروپایی به گاز روسیه محتاج هستند اما در این میان چهار کشور لتونی، استونی، فنلاند و لیتوانی 100 درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کنند.

بر اساس جدولی که توسط روزنامه اکونومیست نیز منتشر شده بلغارستان 89 درصد و اسلوواکی 83 درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کنند.

بر همین اساس، مجارستان 80 درصد، اسلوونی 60 درصد، لهستان و ترکیه 59 درصد، جمهوری چک 57، یونان 56، آلمان 37، ایتالیا 29، و رومانی 24 درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه تامین می کنند.

بر اساس اطلاعات موجود در این جدول مجموع 28  عضو اتحادیه اروپا تقریبا 24 درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کنند.

در این میان کشورهایی کمتر از 24 درصد گاز از روسیه وارد می کنند عبارتند از : لوگزامبورگ 24، سوئیس 23، فرانسه 16،  هلند 5 و بلژیک 0.3 درصد.

البته در این میان برخی کشورهایی اروپایی نیز وجود دارند که هیچگونه نیازی به گاز روسیه ندارند . این کشورهای عبارتند از : کرواسی، دانمارک، ایرلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد، و انگلیس.

به گزارش مهر، چهار کشور لتونی، فنلاند، لیتوانی و استونی به دلیل آن که در نزدیکی مرزهای روسیه واقع شده اند از اهمیتی استراتژیک برای آمریکا برخوردار هستند زیرا واشنگتن بخشی از پروژه مهار روسیه را با اتکاء به این چهار کشور انجام می دهد. برای مثال در زمان اوج گرفتن تحولات اوکراین آمریکا صدها نفر از نظامیان خود را به این کشورها اعزام کرد.

اما اکنون که روسیه به نوعی با قطع گاز اوکراین، انتقام خود از غرب گرایان این کشور را گرفته زنگ هشداری را نیز برای چهار کشوری که به طور 100 درصد به انرژی مسکو نیازمند هستند درآورده است.

 

کد خبر 2313658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha