۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۹

مطالبات مردم بروجرد از دولت/

رکود تولید در قطب صنعت لرستان/ قفل صنایع تعطیل در انتظار کلید دولت تدبیر است

رکود تولید در قطب صنعت لرستان/ قفل صنایع تعطیل در انتظار کلید دولت تدبیر است

بروجرد - خبرگزاری مهر: رفع مشکلات واحدهای صنعتی و ایجاد زیرساختها برای رونق اقتصادی از مطالبات مردم بروجرد است که در آستانه سفر رئیس جمهوری به استان مردم خواستار رفع مشکلات این مشکلات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم وظیفه دولتمردان وقت است که در این میان نگاه عادلانه در توزیع اعتبارات و شکوفایی ظرفیت های هر شهر و منطقه ای حتی شهرستانها و روستاهایی که در دورترین نقاط قرار دارند از ضرورت ها در انجام این رسالت است.

در این راستا در آستانه سفر هیئت دولت به لرستان نگاه شهروندان مختلف لرستانی از جای جای استان به کلید تدبیر دولت دوخته شده است تا بتواند گره گشای مشکلات تاریخی این دیار باشد.

یکی از شهروندان بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر می  گوید: حدود 15 سال است که به مردم بروجرد قولهای زیادی از جمله ساخت فرودگاه و راه آهن داده شده است که متاسفانه تا به امروز عملی نشده اند.

رضا میربیگی ادامه می دهد: امروز به رغم وجود بیش از 450 واحد تولیدی شاهد رکود فعالیت و تولید در این بخش هستیم که انتظار می رود با پیگیری مسئولین مشکلات واحدهایی مانند سامان کاشی، زاگرس خودرو و... حل شود.

دیگر شهروند بروجردی نیز خواستار ارتقای زیرساختهای حوزه سلامت مردم است و تاکید می کند: امروزه به رغم اهمیت سلامت جامعه متاسفانه به این مقوله در شهرستان کم توجهی شده است.

وی می افزاید: وجود بیمارستانهای فرسوده و قدیمی و عدم وجود امکانات بهداشتی از جمله مشکلاتی است که مردم بروجرد با آن روبرو هستند.

فرهاد رازانی ادامه می دهد: بیمارستان آیت اله بروجردی از جمله پروژه هایی است که نیمه کاره رها شده و مشخص نیست چه زمانی به بهره برداری می رسد.

وی خواستار توجه ویژه مسئولین امر در جهت تامین سلامت مردم بروجرد و تکمیل بیمارستان آیت اله بروجردی در این شهرستان شد.

یکی دیگر از شهروندان بروجردی مشکل کم آبی بیشتر مناطق بروجرد را مطرح می کند و معتقد است با فرا رسیدن فصل گرما عطش تشنگی به جان مردم و زمینهای آنها می افتد که علی رغم پیگیری های مسئولین این بحران حل نشده و تا به امروز ادامه دارد.

نادره صبوری تاکید می کند: تکمیل سدهای در دست ساخت شهرستان بروجرد به کندی صورت گرفته است و انتظار می رود که با توجه به بحران کم آبی در روستاهای بروجرد سدهای آبسرده و شهید بروجردی با سرعت بیشتری ساخته شوند.

وی می افزاید: همچنین بیشتر اراضی کشاورزی بروجرد دیم هستند و در این چند سال با توجه به خشکسالی موجود از بین رفته اند و باعث شده که تولیدات کشاورزی کاهش پیدا کند.

وی خواستار فراهم  کردن بستر لازم برای ارتقای روش های آبیاری نوین در سطح اراضی شهرستان بروجرد است و عنوان می کند که از این طریق منابع آبی هدر نرفته و کشاورزی از رونق نخواهد افتاد.

محمد زمانی دیگر شهروند بروجردی نیز می گوید: با توجه به جمعیت 340 هزار نفری شهرستان حدود 30 هزار جوان بیکار وجود دارد که مشاهده می شود ضریب بیکاری بسیار بالا است.

وی ادامه می دهد: انتظار می رود با شروع فعالیت واحدهای تولیدی صنعتی راکد و ایجاد اشتغال جوانان در زمینه های مختلف بخشی ازمعضل بیکاری حل شود.

در مجموع به نظر می رسد مردم داشتن رفاه نسبی، ایجاد زیر ساختهای لازم جهت رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری، بهبود راههای مواصلاتی، اشتغالزایی و رفع بیکاری، حرکت به سمت بخش کشاورزی صنعتی، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و...ر ا از مطالبات به حق خود می دانند و از مسئولین می خواهند که برای رفع مشکلات شهرستان بروجرد پیگیریهای لازم را به عمل آورند.

کد خبر 2313719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha