۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۲۸

هاشمی خبر داد:

46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان به آبیاری نوین تجهیز می‌شود

46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان به آبیاری نوین تجهیز می‌شود

زاهدان-خبرگزاری مهر: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و همچنین بهره‌وری از اراضی کشاورزی طرح آبرسانی با بهره گیری از روش های نوین در 46 هزار هکتار از اراضی جنوب استان به مرحله اجرا در می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی صبح سه شنبه در سفر به جنوب استان در بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان خاش اظهار داشت: تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و بهره گیری از روش های نوین آبرسانی در شمال و جنوب استان در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا طرح آبرسانی 146 هزار هکتار از اراضی استان در دستور کار دولت قرار گرفته است افزود: از این رقم آبرسانی به  46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در جنوب استان و 100 هزار هکتار در شمال استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از 260 هزار هکتار اراضی کشاورزی تنها 18 هزار هکتار تحت شبکه آبیاری قطره ای قرار دارد بیان داشت: با اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار طرح آبرسانی به 146هزار هکتار در ظرف مدت سه سال انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح زمینه اشتغالزایی 500 هزار نفر را در سراسر استان فراهم خواهد ساخت ادامه داد: ظرفیت های کشاورزی خاش نهفته مانده و این شهرستان می تواند جزو شهرهای برتر استان به لحاظ کشاورزی قلمداد شود.

وی همچنین با اشاره به توانمندی های این شهرستان در سایر حوزه ها نیز گفت: وجود قله آتشفشانی تفتان و سایر ظرفیت های طبیعی و گردشگری از جمله گل افشان، قلعه های تاریخی  و آثار باستانی می تواند علاوه بر جذب گردشگر نقش بسزایی در رونق اقتصادی و برجسته سازی نقش این شهرستان ایفا کند.

استاندار تاکید کرد: توجه به بخش های گردشگری، صنعت و معدن، کشاورزی و شیلات با مشارکت دولت و بخش خصوصی سبب ارتقای شاخص های زندگی در این شهرستان می شود و مشکل بیکاری و معیشت مردم را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 2313747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha