۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۵۶

روزبه:

داشتن روحیه جهادی موجب افزایش بهره وری و نشاط کاری می شود

داشتن روحیه جهادی موجب افزایش بهره وری و نشاط کاری می شود

قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: یکی از مهمترین گرفتاری های ما پایین بودن بهره وری، نشاط و سلامت کاری در دستگاهای اجرایی است و تنها راه برون رفت از این وضعیت بازگشت به روحیه جهادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضي روزبه در مراسم تجليل از توليدكنندگان برتر بخش كشاورزي كه ظهر سه شنبه در سالن اجتماعات جهاد كشاورزي برگزار شد اظهارداشت: اگر كشاورزي محوريت پيدا كند و شعارها و ايده ها در حد تبليغات و رسانه ها باقي نماند بلكه در صحنه عمل خود را نشان بدهد، امنيت غذايي تامين شده و اقتصاد كشاورزي متحول مي شود.

وي افزود: باید تحولی در نگرش خود ایجاد کنیم و از قوانین دست و پاگیر رها شویم و با تجدید نظر در برخی روشها کاری کنیم تا نشاط و شادابی در دستگاهای اجرای تقویت شده و بهره وری بالا برود.

استاندار تصریح کرد: سهم كم كاري مديران و سنگ اندازي برخي در ایجاد مشكلات به مراتب از سهم استكبار جهاني و تحريم ها بيشتر است و متاسفانه در گذشته تحريم پوششي براي برخي ندانم كاري ها تبديل شده بود تا نواقص دیده نشود.

استاندار افزود: در آستانه تدوين برنامه ششم توسعه قرار داريم بايد عملكرد بخش كشاورزي بر اساس اسناد توسعه مورد ارزيابي و بازبيني قرار گيرد و ميزان موفقيت يا عدم موفقيت اين حوزه براساس شاخص هاي تعريف شده بررسي و تحليل شود.

وي احياء روحيه جهادي در حوزه كشاورزي را امري ضروري و حياتي در شرايط امروز جامعه و كشور دانست و بیان کرد: در سال مديريت جهادي بايد به سيره حسنه اي كه در دوره هاي مختلف پس از انقلاب در جامعه تجربه شده برگرديم و تحولي اساسي در اين امر ایجاد کنیم.

استاندار گفت: متاسفانه ما شعار جهادي می دهیم اما عمل جهادي را درکشورهای پیشرفته مشاهده می کنیم در حالیکه ریشه این عمل در دین و فرهنگ ما وجود دارد و اگر در تفکر و اندیشه های خود تجدید نظر کنیم می توان امیدوار بود کارها سامان یابد.

وي افزود: روحيه جهادي مي تواند كشور را از بحران ها و مشكلات نجات دهد و اگر قرار باشد بر مشكلات غلبه كنيم بايستي روحيه و تلاش جهادي را در جامعه احياء كنيم.

استاندار از نيروي انساني به عنوان يكي از منابع اصلي و تاثيرگذار در تحول بخش كشاورزي ياد كرد و افزود: مديريت جهادي در مقاطع مختلف كشور را از گردنه هاي سخت عبور داده است.

در اين مراسم از 79 تن از کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه استانی و شهرستانی تقدير شد.

کد خبر 2313750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha