۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۵۸

درانی بیان داشت:

300 بیمار مبتلا به ام‌اس در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

300  بیمار مبتلا به ام‌اس در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

زاهدان-خبرگزاری مهر: مدیر عامل موسسه حمایت از بیماران ام‌اس اظهار داشت: تاکنون تعداد 300 بیمار مبتلا به این عارضه در استان شناسایی و به عضویت این انجمن در آمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا درانی روز سه‌شنبه با بیان اینکه تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به بیش از 500 نفر تخمین زده می‌شود به خبرنگاران گفت: تاکنون تعداد 300 نفر از مبتلایان به این بیماری شناسایی و به عضویت این انجمن در آمده اند که دو سوم آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

درانی هزینه تامین داروهای خارجی را یکی از مشکلات مهم در راستای مقابله و درمان این بیماری عنوان کرد و گفت: متاسفانه هزینه این دارو ها در طی ماه بیش از یک میلیون تومان برای بیماران هزینه دارد که پرداخت آن از توان بسیاری از مبتلایلان و خانواده ها خارج است.

وی افزود: به منظور کمک به بیماران مبتلا به ام اس و همچنین تبیین راهکار های مقابله با این بیماری نخستین جلسه هم اندیشی با حضور مسئولان و خانواده های درگیر با این بیماری در هفته جاری در زاهدان برگزار می شود.

وی بیان داشت: هفته جهانی ام اس همه ساله از دو تا هشتم خرداد ماه با میزبانی یکی از استان های کشور برگزار می شود که در سال جاری نیز این موسسه در همایشی که به همین منظور در شهر تبریز برگزار شد شرکت داشت.

درانی ادامه داد: تاکنون دلیل پیدایش این بیماری مشخص نشده است ولی به نظر می رسد که بروز این بیماری ارتباطی با پاسخ های ایمنی بدن داشته باشد.

وی گفت: در این بیماری یک ویروس ممکن است باعث تحریک سیستم ایمنی شود و بدن را وادار به تولید پادتن هائی کند که به اشتباه به عناصر خودی بدن حمله کرده و در نتیجه این حمله  پوشش اعصاب نابود شود.

وی افزود: تخریب "میلین" به عنوان انتقال دهنده پیام های عصبی در نتیجه این بیماری کند شده و یا  با مشکل مواجه می شود و لذا بسیاری از مبتلایان با علائمی مانند کرختی و سوزن سوزن شدن صورت، دستها و پاها، بدن، اختلال تعادل ، اختلال در بلع و یا اختلال در صحبت کردن و حتی از بین رفتن کنترل مثانه دچار می شوند.

درانی بیان داشت: بیشتر بیماران در سنین 20 الی 40  سال متوجه علائم بیماری ام اس  می شوند و نوع این علائم و چگونگی پیشرفت آنها نیز بستگی به محل پلاکها در دستگاه عصبی مرکزی بیمار دارد.

وی ابراز داشت: آسیب میلین مربوط به اعصابی که پیام عصبی را به ماهیچه ها می برند باعث ایجاد علائم حرکتی می شود و درگیری اعصابی که باعث انتقال حس می شوند سبب اختلال حواس مربوطه می شود.

 

کد خبر 2313823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha