۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۴۴

اخبار کوتاه فرهنگی/

خانواده ها نسبت به جریان عرفان های انحرافی حساس باشند

 خانواده ها نسبت به جریان عرفان های انحرافی حساس باشند

بجنورد - خبرگزاری مهر: افزایش رشته های مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بجنورد، حساس کردن خانواده ها نسبت به جریان عرفان های انحرافی و ... از مهمترین اخبار کوتاه فرهنگی امروز خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزای مهر، رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر تبیین آسیب های عرفان های نوظهور، بیان کرد: باید بدنه جامعه به ویژه خانواده ها را نسبت به جریان عرفان های انحرافی حساس کنیم.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در چهل و هفتمین جلسه این شورا به مضوع "مقابله با بروز، ظهور و رشد جریان عرفان های انحرافی" پرداخت و گفت: این جریان که به همه حوزه های دانشگاهی، خانواده و ... نفوذ کرده است، نیازمند شناخت بهتر برای یافتن راه درمان است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با هشدار نسبت به آسیب ها و خطرات عرفان های نوظهور، توصیه کرد که بدنه جامعه به ویژه خانواده باید نسبت به این جریان های انحرافی حساس بوده تا بیشتر به مراقب از فرزندان بپردازند.

حجت الاسلام یعقوبی اظهارداشت: متاسفانه دشمنان، راه های انحراف جوانان ما را پیدا کرده اند لذا می طلبد که ما نیز در یافتن راه هدایت جوانان دقیق تر حرکت کنیم.

امام جمعه بجنورد همچنین بر برگزاری دوره های آموزشی عرفان شناسی با حضور اساتید مطرح و برجسته کشوری برای مبلغان، ائمه جماعات و مسئولان تأکید کرد.

رشته های مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بجنورد افزایش یافت

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بجنورد از افزایش رشته های این مرکز طی مهر ماه سال جاری خبر داد.

سکینه یزدان پناه گفت: طی مهر ماه سال جاری دو رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی به رشته های این مرکز افزوده می شود.

وی افزود: این رشته ها شامل کارشناسی حرفه ای روابط عمومی گرایش رفتار اجتماعی و افکار سنجی و کاردانی فنی کامپیوتر گرایش سیستم های کامپیوتری است.

یزدان پناه با ذکر این که ظرفیت پذیرش در هریک از رشته های 75 نفر است اظهار داشت: پذیرش دانشجو در این رشته ها از مهر ماه سال جاری صورت می گیرد.

وی یاد آور شد: در حال حاضر این مرکز دارای 20 کد رشته در 10 مقطع کاردانی و 10 مقطع کارشناسی در حوزه صنعت،خدمات و فرهنگ و هنر است.

یزدان پناه عنوان کرد: هم اکنون بیش از یک هزار و 100 دانشجو در رشته های مختلف در این مرکز مشغول به تحصیل هستند. 

حفظ ارزش ها و  جانفشاني هاي شهدا آموزه اي ارزشمند در مسير زندگي است

رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: حفظ ارزش ها و جانفشاني هاي شهدا و نيز ترويج فرهنگ ايثار خود آموزه اي ارزشمند در مسير زندگي هر يك از ماست.

دكترعلي فيروزنيا رئيس واحد بجنورد در جلسه هم انديشي ستاد شاهد و ايثارگر خراسان شمالي كه با حضور مسئولين سازمان بنياد شهيد استان خراسان شمالي و هيات رئيسه اين دانشگاه برگزار شد گفت: اگر بخواهيم از معنويت شهدا اندوخته اي داشته باشيم همانا حفظ ارزش ها و جانفشاني هاي شهدا و نيز ترويج فرهنگ ايثار خود آموزه اي ارزشمند در مسير زندگي هر يك از ماست.

وی با تاكيد بر اهميت ارتقاء و بهبود سطح كيفي آموزشي دانشجويان اظهار كرد: حضور 403 نفر از دانشجويان شاهد و ايثارگر در اين واحد دانشگاهي يك افتخار بزرگ است.

فيروزنيا خواستار بررسي وضعيت آموزشي و تحصيلي دانشجويان شاهد و ايثارگر در پايان هر نيمسال تحصيلي و ارائه راهكارها و طرح هاي مناسب در جهت رفع مشكلات آموزشي اين قشر از دانشجويان شد.

 

کد خبر 2313934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha