۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۵

در سه ماه نخست امسال/

512 هزار دلار کالای صنایع دستی استان بوشهر صادر شد

512 هزار دلار کالای صنایع دستی استان بوشهر صادر شد

بوشهر - خبرگزاری مهر:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: طی سه ماه نخست امسال 512 هزار دلار کالای صنایع دستی استان بوشهر صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم فروزانی بعدازظهر سه‌شنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی استان بوشهر اظهار داشت: صنایع دستی در استان بوشهر از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است و افراد زیادی در استان به این صنایع اشتغال دارند.

وی بر لزوم حمایت از فعالان عرصه صنایع دستی تاکید کرد و افزود: صنایع دستی نقش ویژه‌ای در صادرات دارند و باید تلاش کنیم تا با حمایت از این بخش شاهد توسعه اشتغال و صادرات و ارزآوری باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به تولید صنایع دستی مختلف از جمله گبه، گلیم و عبا در استان بوشهر خاطرنشان ساخت: بیشترین میزان صادرات استان بوشهر در زمینه صنایع دستی مربوط به این اقلام است.

فعالیت 25 هزار صنعت‌گر دستی در استان بوشهر

وی صتایع دستی را یک سرمایه ملی دانست و اضافه کرد: فعالان عرصه صنایع دستی در استان بوشهر در سه ماهه نخست امسال 512 هزار دلار کالای صنایع دستی را به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

فروزانی از فعالیت 25 هزار صنعت‌گر دستی در استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: صنایع دریایی، فرش بافی، گلیم‌بافی، گبه بافی، پولک دوزی، عبا و محصولات حصیری از مهمترین فعالیت‌های این افراد است.

وی تصریح کرد: شرکت تعاونی صنایع دستی در استان بوشهر فعال است که هر یک چهار کارگاه آموزشی تحت پوشش دارند و در شهرستان‌های بوشهر و گناوه و کنگان و دشتستان استقرار دارند.
 

کد خبر 2313947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha