۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۲۶

در دفتر ابراهیم الجعفری برگزار شد؛

نشست رهبران سیاسی عراق/خطر تروریسم تمام منطقه و جهان را تهدید می کند

نشست رهبران سیاسی عراق/خطر تروریسم تمام منطقه و جهان را تهدید می کند

رهبران سیاسی عراق در نشستی که شب گذشته برگزار کردند، خواستار حمایت منطقه ای و بین المللی از عراق در جنگ با خطر تروریسمی شدند که منطقه و تمام جهان را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات، ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف ملی در پایان نشست رهبران سیاسی عراق در بیانیه ای گفت ما خواستار به کارگیری تمام امکانات ملی و انسانی برای دفع خطر تروریستی هستیم که امنیت و سلامت عراق را تهدید می کند.

در نظر گرفتن اولویتهای ملی، پرهیز از اختلافات حاشیه ای که به کشور ضربه می زند و سبب تضعیف وحدت ملی می شود، پایبندی به سازوکارهای دموکراتیک در نهادهای دولتی و حل مسائل مورد اختلاف بر اساس قانون اساسی و برحذر بودن از تفرقه افکنی میان شهروندان بر اساس اختلافات مذهبی یا دینی یا قومیتی یا سیاسی و کسب خبرها از منابع موثق ملی و دستگاههای دولتی و اجتناب از افتادن در دام اطلاعات غلط رسانه های دروغ پرداز از جمله توصیه های نشست شب گذشته سران سیاسی عراق است.

در این نشست بر حفظ وحدت ملت و نیروهای سیاسی به عنوان سپر پیشگیرانه برای دفع خطر تروریسم و حمایت از تدابیر میدانی و آمادگی سیاسی در اجتناب از هر نوع اقدامات تحریک آمیز طایفه ای تاکید شد، زیرا باندهای داعش و القاعده و تمام گروههای تروریستی هیچ ارتباطی با هیچ یک از طوایف و مذاهب عراق ندارند، بلکه دشمن همه عراقیها هستند.

رهبران سیاسی عراق در این نشست با محکوم کردن گفتمان تحریک آمیز برخی طرفها و شخصیتها تاکید کردند نباید به هیچ کس اجازه حمل سلاح داده شود.

نوری المالکی نخست وزیر، اسامه  النجیفی، صالح المطلک، روز نوری شاوس، حسین الشهرستانی، خضیرالخزاعی معاون رئیس جمهور، برهم صالح از رهبران اتحادیه میهنی کردستان، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر، حیدر العبادی، حسن شویرد، هاشم الهاشمی، رشید العزاوی، فالح الفیاض و یونادم کنا از مقامات شرکت کننده در این نشست بودند که در دفتر ابراهیم الجعفری برگزار شد.

کد خبر 2314216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha