۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳

رحیمی زنگنه خبرداد:

اولین اکسپوی آثار هنری در کرمانشاه برگزار می‌شود/ آثار فاخر هنری شناسنامه دار می شوند

 اولین اکسپوی آثار هنری در کرمانشاه برگزار می‌شود/ آثار فاخر هنری شناسنامه دار می شوند

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری اولین اکسپوی آثار هنری با هدف پویایی و رونق اقتصاد هنر و هنرمندان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه پیش از ظهر شنبه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، از برگزاری اولین اکسپوی آثار هنری در کرمانشاه خبرداد.

وی افزود: این اکسپو با هدف رونق بخشیدن به اقتصاد هنر و پویایی اقتصاد هنر و هنرمندان برگزار خواهد شد.

رحیمی زنگنه با بیان اینکه جامعه است که باید نسبت به درک هنر و هنرمند توجه کند گفت: هنرمندان آثار خود را خلق خواهند کرد و این وظیفه جامعه است که در ادامه راه به آنان کمک کند تا آثار ماندگاری خلق و به ‌جای بماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه زمان برگزاری این اکسپو را یکشنبه عصر در هفته آینده اعلام و تصریح کرد: روزهای شنبه (صبح و عصر) و یکشنبه صبح آثار هنری در نمایشگاه دایر شده در مجتمع انتظار به نمایش گذاشته خواهد شد و یکشنبه عصر نیز زمان فروش آثار خواهد بود.

وی از فروش آثار فاخر نیز در این نمایشگاه خبر داد و افزود: 50 اثر برجسته و فاخر توسط تیم‌های کارشناسی انتخاب و به صورت ویژه و مزایده‌ای در این نمایشگاه به فروش می‌رسند.

رحیمی زنگنه از شناسنامه‌دار شدن آثار فاخر هنری طی پروسه ارزیابی آثار برای ارائه در اکسپوی مد نظر خبرداد و گفت: یک تیم کارشناسی بر همه آثار نظارت و قیمت‌گذاری می‌کند و تیم دیگر که متشکل از هفت نفر است آثار فاخر را ارزیابی کرده و شناسنامه‌ای را برای این آثار تهیه می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانند حداقل فصلی یکبار این اکسپو را برگزار کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: این اکسپو با هدف رونق اقتصادی هنر و هنرمندان برگزار خواهد شده و مشاور این طرح نیز اتاق بازرگانی است.

وی افزود: ما باید با برگزاری این اکسپوها مردم را به سمت آثار هنری سوق دهیم و رسانه‌ها در این مسئله نقشی بی‌بدیل دارند.

رحیمی زنگنه تصریح کرد: در واقع خریداران اثار هنری یک نوع سرمایه‌گذار محسوب شده و فرهنگسازی برای این مسئله یک رسالت است.

وی بار دیگر ابراز امیدواری کرد، بتوانند در اکسپوی بعدی کرمانشاه از حدود استانی خود خارج و خریداران خارج از استانی و حتی بین‌المللی در این اکسپوها حضور یابند.

رحیمی نگنه هم‌چنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری 120 برنامه فرهنگی در سال 93 خبرداد و گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای 120 برنامه ارائه شده به وزارت‌خانه حدود هشت و نیم میلیارد تومان است و متاسفانه کل بودجه ما نیم میلیارد تومان بوده و ما مجبوریم تنها برخی از برنامه‌های شاخص را برگزار کنیم.

وی افزود: برخی برنامه‌های خاص مد نظر است که البته اجرای آن نیز مستلزم تامین اعتبار خواهد بود.

این مسئول برگزاری اولین کنگره بین‌المللی مکتب خوشنویسی بزرگداشت میرزا رضای کلهر و آیت‌الله نجومی، جشنواره شاعران آیینی و جشنواره موسیقی مقامی را از جمله برنامه‌های شاخص برشمرد.

رحیمی زنگنه افزود: کرمانشاه محل موسیقی عرفانی است و ما با برگزاری اجراهای موسیقی در هر پنج‌شنبه می‌خواهیم با موسیقی غربی مقابله کنیم تا جوانانمان به این سمت سوق داده شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تا سه ماه آینده برای اجرای گروه‌های موسیقی در هر پنج‌شنبه ظرفیت پر شده و هدف ما از این اتفاق تقویت موسیقی مقامی در مقابله با موسیقی غربی است.

رحیمی تدوین دایرالمعارف کرمانشاه را از دیگر اقدامات شاخص برشمرد و گفت: انجام این طرح نیز مستلزم هزینه بالاست که به شرط تامین اعتبار صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، برگاری همایش علمی پژوهشی امام رضا (ع) در آیینه ادبیات معاصر را از جمله اقدامات در حال اجرا برشمرد و گفت: متقاضیان تا 20 مرداد فرصت ارائه آثار خود به دبیرخانه جشنواره را دارند و در روز 10 شهریور ماه این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی هم‌چنین ، برگزاری کنگره احمد عزیزی و تدوین یادنامه استاد بهزاد کرمانشاهی را از دیگر اقدامات در دست انجام برشمرد و گفت: سعی شده در کنار رونمایی از یادنامه استاد بهزاد آلبومی صوتی از اشعار وی تهیه و ارائه شود.

رحیمی زنگنه افزود: هم‌اکنون دو شماره از فصل‌نامه فرهنگ و هنر نیز چاپ شده و شماره دوم تا هفته آینده منتشر می‌شود.

وی برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران را یک اقدام خوب ارزیابی کرد و گفت: اولین بار است که یک برنامه فرهنگی به صورت مستقیم از دو شبکه سیما پخش می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برای تدوین برنامه‌های فرهنگی خبرداد و گفت: چنانچه ادرات قصد انجام برنامه‌های فرهنگی را داشته باشند ما کمک خواهیم کرد و در این زمینه مشکلی نداریم و تنها مشکل ما بودجه است.

رحیمی زنگنه در پیان از برگزاری برنامه‌های مختلف در ماه مبارک خبرداد و گفت: کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده و امسال علاوه بر جلسات انس با قرآن، جز خوانی و ترتیل، تفسیر قرآن را نیز خواهیم داشت و در یکی از روزهای ماه مبارک تعدادی از کودکان تحت نظر بهزیستی اطعام خواهند شد.

 

کد خبر 2314316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha