۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۰۳

عبدالهيان:

75 هزار دانش آموز استثنايي در كشور تحصيل مي كنند

75 هزار دانش آموز استثنايي در كشور تحصيل مي كنند

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور از تحصيل 75 هزار دانش آموز در مراكز استثنايي سطح كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نامدار عبدالهيان ظهر امروز در نشست با خبرنگاران خراسان شمالی با بیان این که در سال تحصیلی گذشته 75 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس خاص کشور تحصیل می کردند، در سطح كشور طرحي تحت عنوان طرح تلفيقي فراگير به منظور عدالت آموزشي براي دانش آموزان استثنایی در حال اجرا است كه در حال حاضر از مجموع دانش آموزان استثنايي كشور 35 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وي اضافه كرد: در خراسان شمالي نيز 350 دانش آموز استثنايي در طرح تلفيقي فراگير تحصيل مي كنند.

به گفته معاون وزير آموزش و پرورش دانش آموزان كم توان ذهني مشمول اين طرح نخواهند بود.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه امروزه در دنيا سن تقويمي دانش آموزان برای ورود به مدرسه كفايت نمي كند بلكه بايد آمادگي ذهني براي ورود به مدرسه داشته باشند؛ تصريح كرد: طرح سنجش تحصيلي آمادگي جسماني بدو ورود به مدارس از اول خردادماه جاري در سطح كشور اجرا شده است.

به گفته وی در این طرح هفت هزار پرسنل در 900 شهر، 20 هزار روستا و هزار و 66 پايگاه دارند.

عبدالهيان با بيان اينكه طرح سنجش دانش آموزان تا پايان شهريور ماه سال جاري ادامه دارد گفت: در اين طرح اگر دانش آموزي مشكوك شناخته شود وارد پايگاه هاي تخصصي شده و زماني كه در مسيرهاي مورد ارزيابي مورد قبول واقع نشود؛ استثنايي شناخته مي شود.

وي پيش بيني كرد امسال يك ميليون و 250 هزار دانش آموز از مسير غربالگري عبور كنند.

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور اضافه كرد: اين طرح بزرگترين طرح غربالگري كشور به شمار مي رود كه با حداقل هزينه دريافتي از والدين انجام مي شود.

وي همچنين از اجراي طرحي تحت عنوان طرح خودكفايي فرشتگان زميني كه مختص دانش آموزان استثنايي است خبر داد و افزود: اين طرح در حال مطالعه است و خراسان شمالي به عنوان استان پايلوت اين طرح در كشور انتخاب شده است.

اين مسئول همچنين از برگزاري دو جشنواره كشوري فرهنگي و هنري و تربيت بدنی دانش آموزان استثنايي خبر داد و اظهار كرد: در جشنواره فرهنگي و هنري دانش آموزان برتر در مدارس شناسايي و معرفي مي شوند و سپس با هم رقابت مي كنند.

وي اضافه كرد: در جشنواره تربيت بدني كه از سوي معاونت تربيت بدني كشور برگزار خواهد شد دانش آموزان شناسايي و براي مسابقات پارالمپيك آماده مي شوند.

عبدالهيان با اشاره به اينكه اين جشنواره ها در مشهد مقدس برگزار مي شوند؛ هدف از برگزاري آن را استعداديابي دانش آموزان استثنايي عنوان كرد.

 

کد خبر 2314468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha