۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۵۰

پنتاگون از بازداشت مظنون اصلی حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی خبر داد

پنتاگون از بازداشت مظنون اصلی حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی خبر داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) صبح امروز چهارشنبه از بازداشت مظنون اصلی حمله به کنسولگری این کشور در شهر بنغازی که منجر به کشته شدن سفیر ایالات متحده و سه دیپلمات دیگر شد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بازداشت این فرد که "احمد ابوختاله" نام دارد روز یکشنبه هفته جاری و در عملیاتی که توسط نیروهای ویژه آمریکایی صورت گرفت انجام شد. 

در همین رابطه کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا شخصا رهبری این عملیات را برعهده داشته است. 

بازداشت این فرد در حالی انجام می شود که کنگره آمریکا از چند هفته قبل تحقیقات جدیدی را در مورد حادثه سال 2012 میلادی که در آن سفیر آمریکا در لیبی به همراه سه دیپلمات دیگر آمریکایی کشته شدند آغاز کرده است. 

موضوع کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی به همراه سه نفر دیگر در تحولات شهر بنغازی در سال 2012 میلادی، از جمله مواردی است که هنوز جزئیات آن مشخص نشده از همین رو کنگره ایالات متحده با تشکیل کمیته ای ویژه به بررسی مجدد این پرونده بپردازد.

در 11 سپتامبر 2012 میلادی همزمان با اوج گرفتن احساسات ضد آمریکایی در سراسر جهان به دلیل اقدام یک کشیش مسیحی برای آتش زدن قرآن، اعتراضات مردم در بنغازی منجر به کشته شدن چهار دیپلمات آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در لیبی شد.

تحقیقات کنگره در این رابطه در حالی انجام می شود که رسانه های امریکایی معتقدند دولت اوباما حقایق مربوط به حادثه بنغازی را منتشر نکرده است. در مورد این پرونده "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه سابق آمریکا که در زمان وقوع حادثه عهده دار این مسئولت بود و همچنین "دیوید پترائوس" رئیس وقت سازمان سیا، متهمان اصلی به شمار می روند. نحوه رسیدگی به این پرونده به گونه ای است که حتی برخی از رسانه های آمریکایی در تحلیل های خود عنوان داشته اند ممکن است هیلاری کلینتون به واسطه حادثه بنغازی شانس خود را برای وارد شدن به رقایت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 از دست بدهد.

کد خبر 2314545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha