۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۲۹

وزیر راه و شهرسازی:

مشکلات انباشته در بخش نظام پولی کشور/ مطالبات بانکها وام دهی را محدود کرده است

مشکلات انباشته در بخش نظام پولی کشور/ مطالبات بانکها وام دهی را محدود کرده است

بروجرد - خبرگزاری مهر: وزیر راه و شهرسازی کشور با اشاره به مشکلات انباشته در بخش نظام پولی کشور، گفت: مطالبات معوقه، وام دهی بانکها را محدود کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی ظهر چهارشنبه در جمع مردم در سالن ورزشی بروجرد اظهار داشت: امید است دولت، مجلس و قوه قضاییه بتوانند مطابق آنچه که در توان دارند در خدمت مردم باشند و انجام وظیفه کنند.

وی با بیان اینکه به طور قطع دولت و رئیس جمهور از کوچکترین اقدامی دریغ نخواهند کرد، افزود: امروز شهرستان بروجرد با تاریخ کهن و ارزشمند و دانشمندانی بزرگ چه در حوزه دین که برای همه شناخته شده هستند و چه در حوزه ادب بزرگانی چون آیت اله بروجردی، شهیدی و زرین کوب دارد.

وی ادامه داد: مردم بروجرد بر گردن همه شیعیان جهان حق دارند و بر خود لازم می بینیم که مقام دانشمندان این شهر را ارج نهیم.

آخوندی افزود: واقعیت این است که در شرایط سختی در کشور به سر می بریم و همه از طریق رسانه های عمومی و گروهی در جریان مسائل و مشکلات کشور هستند.

وی با بیان اینکه بدخواهان این کشور عرصه را برای فعالیت اقتصادی تنگ کرده اند، تصریح کرد: تدبیر این است که این عرصه را باز کرده و بتوانیم اقتصاد ایران را به اقتصاد جهانی وصل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی کشور اظهار داشت: همان موضوعی که در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی کشور آمده است و می خواهیم اقتصادی مبتنی بر توان داخلی داشته باشیم ولی با این توضیح که با نگاهی به افق جهانی امکان دست یابی به بازارهای بین المللی را داشته باشیم.

وی افزود: اگر رئیس جمهور و دولت تدبیر به مطرح کردن این موضوع پرداختند فقط جنبه سیاسی آن نبوده بلکه گشودن افقهای بلند و دست یابی به بازارهای بزرگتر از بازار اصلی ایران آنهم  برای اشتغال جوانان این سرمایه های عظیم کشور است.

وی ادامه داد: امروز قدرتهای بزرگ در کشورهای عراق، افغانستان و سوریه نفوذ پیدا کرده اند اما نتوانسته اند به اهدافشان برسند.

آخوندی افزود: ایران اسلامی با تدابیر رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردم و حماسه سربازانی چون ارتش و سپاه همچنان جزیره ثبات این دریای پرتلاطم در منطقه است.

وی با بیان اینکه امروز زمانی رسیده است که بتوانیم به یک تعامل در جهان برسیم، اظهار داشت: امید است با رسیدن به تعامل جهانی و حل مشکلات بین المللی یک افق روشن پر از صلح و امنیت را برای تمام مردم داشته باشیم.

وی دربخشی دیگر از سخنانش در پاسخ به مشکلات موجود شهرستان بروجرد اظهار داشت: واقعیت این است که در حال حاضر دارای مشکلات انباشته ای در بخش نظام پولی کشور داریم.

وزیر راه و شهرسازی کشور افزود: اگر بخواهیم صنعت، مسکن، اقتصاد، خدمات، هتل ها و ...توسعه پیدا کنند به پول و بازار نیاز داریم و به یک بخش خصوصی توانمند و یک نظام مالی که از بخش خصوصی حمایت کند.

آخوندی ادامه داد: در حال حاضر زیربنای مهمتر از مسکن، صنعت و..وجود زیربنای مالی و بازسازی آن در کشور است.

وی افزود: بانکها با توجه به مطالبات معوقه ای که داشته اند و با توجه به حجم سرمایه اندکی که دارند وام دهی آنها محدود است و به همین خاطر اکثر صنایع با مشکل نقدینگی مواجه هستند.

اخوندی تصریح کرد: تمام مردم اعم از فعالان اقتصادی و جوانان کشور باید این را بدانند که آنچه که در توان جامعه بوده بیشتر از توان دولت است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز باید دنبال این راهکار باشیم که چگونه جوانان را وارد عرصه های اقتصادی ، ارزش افزوده و خلاقیت کنیم تا بتوانند در بروجرد به ایجاد درآمد بپردازند.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: پیشنهاد می شود با تشکیل شورای توسعه در بروجرد به دنبال رفع مشکلات سرمایه گذاری در شهرستان باشیم و بتوانیم در این شورا از بخش خصوصی حمایت کنیم.

آخوندی با بیان اینکه امکان دارد با تشکیل شورای توسعه و جذب سرمایه گذار ثروت را افزایش دهیم، افزود: با راه اندازی شورای توسعه در بروجرد به طور قطع می توانیم به رونق اقتصادی برسیم و تعامل دولت و جامعه شهری و توسعه نهادهای محلی آن موقع امکان پذیر خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با پروژه های نیمه تمام بروجرد نیز ادامه داد: عملیات تکمیل بیمارستان آیت اله بروجردی در سال 93 از سر گرفته خواهد شد و امید است در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: این پروژه با 160 تختخواب در حال دستور کار است که با تختهای جانبی و سایرتختهای عملیاتی به 230 تختخواب می رسد که در سال گذشته مبلغ 6 میلیارد تومان طلب پیمانکار بطور کامل پرداخته شد و الان بدهی به پیمانکار نداریم.

آخوندی تصریح کرد: با تلاش و پیگیری نمایندگان مردم بروجرد در مجلس مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تکمیل این بیمارستان اختصاص داده شده  است که امید می رود تا پایان سال 94 این پروژه در بروجرد به بهره برداری برسد.

کد خبر 2314648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha