۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۴۲

فانی مطرح کرد:

رشد 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش/ با مشکل فضاهای آموزشی تخریبی مواجه هستیم

رشد 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش/ با مشکل فضاهای آموزشی تخریبی مواجه هستیم

خرم آباد - خبرگزاری مهر: وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم گفت: بودجه دولت در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 11 درصد رشد داشته است و این در حالی است که بودجه اموزش و پرورش نسبت به سال گذشته از 26 درصد رشد برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، علی اصغر فانی عصر چهار شنبه در نشست با فرهنگیان استان از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوهای مدیریت در آموزش و پرورش یاد کرد و اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز در خدمت مردم خوب این استان به ویژه فرهنگیان این استان هستم.

وی فرهنگیان را سردمداران انتقال فرهنگ به نسل آینده دانست و عنوان کرد: آموزش و پرورش مهمترین دستگاه هر کشور محسوب می شود زیرا این نهاد زیرساخت منابع انسانی هر کشور را تامین می کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آموزانی که در مدارس ما تحت هدایت معلمان هستند همان هایی هستند که اینده کشور را می سازند بنابراین آموزش و پرورش سازمان توسعه پایدار است.

فانی با بیان این مطلب که آموزش و پرورش نهادی است که عهده دار انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل آینده است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مسئولیت خلاقیت و نوآوری را بر عهده دارد و در این وزارتخانه و نهاد ارزشمند معلمان نقش ممتاز و کلیدی را ایفا می کنند.

آموزش و پرورش موثرترین و بزرگترین دستگاه کشور محسوب می شود

وی رهبر معظم انقلاب را پرچمدار توسعه آموزش و پرورش و ارتقای این نهاد دانست و گفت: رهبر انقلاب در اردیبهشت امسال فرمودند هرگونه هزینه ای برای آموزش و پرورش یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود و هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش کارساز و مفید و موثر نخواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد در دولت تدبیر و امید و با حضور شخصیت فرهنگی مانند روحانی و حمایت های رهبر انقلاب آموزش و پرورش بهتری در کشور ایجاد شود و در اینباره افزود: آموزش و پرورش هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی مهمترین و بزرگترین دستگاه کشور محسوب می شود.

فانی تعداد فرهنگیان کل کشور را بالغ بر یک میلیون نفر برشمرد و اضافه کرد: آموزش و پرورش کشور با داشتن 12.5 میلیون دانش اموز و 105 مدرسه در کشور بزرگترین دستگاه کشور بوده و هیچ دستگاه حاکمیتی دیگری به گرد آن نمی رسد.

وی عنوان کرد: پرچم جمهوری اسلامی ایران در دورترین مدارس کشور برافراشته شده است به این دلیل آموزش و پرورش موثرترین و بزرگترین دستگاه کشور محسوب می شود.

معیشت معلم متناسب با شخصیت واقعی او تامین شود

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: هرچند که برنامه های درسی، تجهیزات، فضای آموزشی، امکانات و وسایل کمک آموزشی در آموزش دانش آموزان موثر هستند اما معلمین نقش اصلی را در تربیت و آموزش دانش آموزان ایفا می کنند و مدرسه بدون معلم مدرسه نیست.

فانی با بیان این مطلب که دولت یازدهم به دنبال این است که منزلت و شان معلم و همچنین معیشت معلم متناسب با شخصیت واقعی او تامین شود عنوان کرد: در این ده ماهی که از فعالیت دولت می گذرد قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است اما این قدمها کافی نیست و بایستی گام های موثرتری در این زمینه برداشته شود.

وی رتبه بندی معلم ها را یکی از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: ما معتقدیم که صلاحیت حرفه ای معلمین باید طبق ضوابطی خاص ارزیابی شود و اگر این امر محقق شود تلاش معلمین بیشتر شده و شایستگی های حرفه ای آن ها افزایش می یابد.

وزیر آموزش و پرورش هدف از رتبه بندی معلمین را ارتقاء صلاحیت حرفه ای آن ها و افزایش انگیزه برای تلاش در معلمین دانست و افزود: این دو موضوع نکات کلیدی در مدیریت منابع انسانی آموزش و پرورش بوده و با دادن رتبه به معلمین پرداختی به معلمین نیز افزایش خواهد یافت.

فانی در اینباره افزود: اگر این دو موضوع به نتیجه برسند انقلاب بزرگی در آموزش و پرورش ایجاد خواهد شد.

مراحل اداری لایحه رتبه بندی معلمین زمانبر شده است

وی سند تحول نظام آموزشی کشور را به عنوان یک سند بالادستی و کارساز در آموزش و پرورش دانست و گفت: بحث رتبه بندی معلمین در این سند مطرح شده است و همچنین این بحث در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح است.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: مراحل اداری لایحه رتبه بندی معلمین ممکن است زمانبر بوده و امیدواریم با حضور جدی آموزش و پرورش در کمیسیون اجتماعی مجلس و پیگیری ان ها در هئیت دولت این لایحه تصویب شود چرا که یقین دارم با اجرای این مصوبه تحول بزرگی در آموزش و پرورش کشور اتفاق خواهد افتاد.

فانی استخدام فرزندان فرهنگیان بازنشسته را که یکی از مطالبات فرهنگیان لرستان است را از جمله اولویت های وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: ما معتقدیم فرزندان فرهنگی نسبت به سایر اقشار برای جامعه مفیدتر هستند چرا که با فرهنگ آموزش و پرورش بیشتر اشنا بوده و معلمان بهتری برای کشور خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که در یکشنبه همین هفته گزارشی از چالش ها و مسائل اموزش پرورش را به مجلس شورای اسلامی ارائه دادم بیان داشت: در آموزش و پرورش با مشکل فضاهای آموزشی تخریبی مواجه هستیم و یک سوم کل فضاهای آموزشی آبرومند نیستند که امیدواریم با کمک دولت و مجلس اعتبار قابل توجهی به این بخش اختصاص یابد تا بتوانیم با بازسازی یا تعمیر این فضاها فضای امنی را برای فرزندان کشور در مدارس فراهم آوریم.

برنامه های سال 93 آموزش پرورش قطعی شد

فانی به اعتبارات سال های گذشته در بخش بازسازی و تعمیر فضاهای آموزشی اشاره و عنوان کرد: در سال 84-85 با تخصیص چهار میلیارد دلار اعتبار به این بخش آموزش و پرورش موفق شد یک سوم فضاهای نامناسب آموزشی را مقاوم سازی کند و تکرار این مصوبه می تواند فضای امنی را برای سرمایه های آینده کشور فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 93 با تخصیص اعتباری تحت عنوان کیفیت بخشی به آموزش و پرورش کشور موفق شدیم طرح های خوبی را در بحث کیفیت بخشی اجرایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برنامه های سال 93 در سمیناری که چهارشنبه هفته گذشته با حضور میران کل آموزش پرورش های کشور و معاونین آنها داشتیم قطعی شد و تا دو هفته دیگر از چاپ خارج شده و منتشر می شوند.

فانی اقدام دولت را در تصویب بودجه اموزش و پرورش قابل توجه دانست و بیان داشت: بودجه دولت در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 11 درصد رشد داشته است و این در حالی است که بودجه اموزش و پرورش نسبت به سال گذشته از 26 درصد رشد برخوردار بوده است.

وی توجه رئیس دولت به بخش آموزش و پرورش را بسیار مناسب دانست و گفت: دولت به رسیدگی بیشتر و با کیفیت تر در حوزه آموزش و پرورش تاکید دارد.

کد خبر 2314862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha