۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲

در وزن منهای 60 کیلوگرم صورت می‌گیرد:

رقابت مهدی زاده با کاراته کاهای 47 کشور در مسابقات جهانی دانشجویان

رقابت مهدی زاده با کاراته کاهای 47 کشور در مسابقات جهانی دانشجویان

قم - خبرگزاري مهر: کاراته کای مطرح استان قم در تلاش برای کسب مدال طلای پیکارهای کاراته قهرمانی دانشجویان جهان باید با رقبایی از 47 کشور دنیا رقابت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی کاراته دانشجویان کشورمان که برای حضور در نهمین دوره مسابقات کاراته دانشجویان جهان روز سه شنبه بیست و هفتم خرداد ماه تهران را از طریق استانبول به مقصد مونته نگرو ترک کرده، اکنون در محل برگزاری این مسابقات حضور دارد.

در حالی که شهرام هروی مسئولیت هدایت تیم اعزامی دانشجویان کشورمان به مسابقات جهانی سال 2014 را بر عهده دارد، شاگردان وی باید با کاراته کاهای 47 کشور حاضر در کشور مونته نگرو برای کسب مدال و قرار گرفتن بر روی سکوهای اول تا سوم این پیکارها رقابت کند.

البته پیش بینی ها حکایت از حضور کاراته کاهای دیگری از سایر کشورهای دنیا در این جام را دارد اما ملی پوشان کشورمان که در بین آنها امیر مهدی زاده ستاره کاراته استان قم نیز حضور دارد در اولین روز حضور در مونته نگرو  تمرین سبک را در دستور کار قرار دادند.

کاراته کاهای کشورمان با اطلاع کامل از اینکه مسابقات طبق برنامه از پیش تعیین شده برگزار خواهد شد، برای وزن کشی یک روز زودتر به روی باسکول می روند تا حریفان خود را بشناسند در حالی که امیر مهدی زاده نماینده قم در وزن منهای 60 کیلوگرم به روی تاتامی می‌رود.

امیر مهدی زاده بعد از کسب مدال طلای جهان در سال 2014 اکنون به دنبال یک مدال جهانی دیگر است در حالی که دیگر ملی پوشان کشورمان نیز با آمادگی به این رقابتها رفته و مصمم هستند با ارائه مبارزات درخور توجه و کسب بهترین نتیجه نمایندگان شایسته ای برای کاراته کشورمان باشند.

این در شرایطی است که نهمین دوره مسابقات کاراته دانشجویان جهان از امروز با برگزاری مبارزات کاتای انفرادی مردان و زنان و رقابت های اوزان به اضافه 84 کیلوگرم مردان و به اضافه 68 کیلوگرم بانوان در بخش کومیته آغاز خواهد شد و طی آن مهسا افسانه و فرید حقیقی در کاتا و سجاد گنج زاده و حمیده عباس علی در کومیته انفرادی برابر حریفان صف آرایی می کنند.

در ادامه این رقابت ها روز جمعه سی ام خرداد ماه ابتدا مبارزات اوزان منهای 75 و 84 کیلوگرم مردان و منهای 61 و 68 کیلوگرم بانوان برگزار خواهد شد در حالی که ابراهیم حسن بیگی و ذبیح الله پورشیب در بخش مردان و رزیتا علیپور و الهه رضازاده در بخش بانوان نمایندگان کشورمان خواهند بود.

همچنین روز شنبه سی و یکم خرداد ماه مسابقات با برگزاری مبارزات منهای 60 و 67 کیلوگرم آقایان و منهای 50 و 55 کیلوگرم بانوان ادامه پیدا می کند و بر این اساس امیر مهدی زاده، سعید احمدی، سحر کرجی و فاطمه چالاکی به روی تاتامی خواهند رفت.

در آخرین روز مسابقات، یکشنبه اول تیرماه، شرکت کنندگان در بخش کاتا برای کسب مدال تلاش می کنند در حالی که تیم مردان کشورمان متشکل از یوسف زرین نعل، بهروز حسینی نسب و اسماعیل نخعی و تیم زنان متشکل از مهسا افسانه، نجمه قاضی زتده و الناز تقی پور در این بخش مدعی هستند، ضمن اینکه نمایندگان کشورمان در بخش کومیته تیمی مردان و زنان نیز با حریفان رقابت می‌کنند.

ملی پوشان کاراته کشورمان در حالی راهی مونته نگرو شده اند و به دنبال کسب افتخار از مسابقات جهانی دانشجویان در سال 2014 هستند که در آخرین دوره این رقابت ها که در براتیسلاوا اسلواکی برگزار شد، 329 کاراته متشکل از 191 کاراته کای مرد و 138 کاراته کای زن از 43 کشور مختلف دنیا حضور داشتند.

 

کد خبر 2314999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha