۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۱۲

طاهری:

افزایش وقوع قتل در شهر اراک/ وامهای بالای 500 میلیونی بانکهای اراک بررسی می شود

افزایش وقوع قتل در شهر اراک/ وامهای بالای 500 میلیونی بانکهای اراک بررسی می شود

اراک – خبرگزاری مهر: دادستان اراک از افزایش وقوع قتل در شهر اراک خبر داد و گفت: با توجه به افزایش وقوع قتل در اراک طی این چندماهه اول سال جاری، پیش بینی می شود آمار وقوع قتل در شهر اراک تا پایان سال افزایش قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید طاهری ظهر پنجشنبه با اعلام این خبر در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تا پیش از این شهر اراک آمار پایینی در وقوع قتل داشت افزود: در دو ماهه اول امسال شش فقره قتل در شهر اراک به وقوع پیوسته این در حالیست که مجموع قتل های ثبت شده طی سال گذشته در شهر اراک 11 فقره بوده است.

وی با اشاره به پرونده های منتهی به قصاص در قتل ها گفت: در سال گذشته 30 مورد پرونده قتل منتهی به قصاص شد که از این تعداد 15 پرونده با رضایت خانواده ها ختم به خیر شد ه است.

طاهری افزود: 12 فقره از پرونده های قصاص موجود در دادسرای اراک در زندانها اجرا شد و 3 فقره نیز برای اجرای شروط  مهلت گرفته اند.

وی با بیان این که جلب رضایت خانواده مقتول در قتل های غیر عمد در دستور کار دادسرای اراک قرار دارد گفت: دادسرا از ورود به موضوع جلب رضایت در پرونده های قتل عمد خودداری می کند.

دادستان اراک در ادامه از افزایش 21 درصدی پرونده های وارده به دادسرای اراک خبر داد و گفت: در دو ماهه اول امسال هشت هزار و 923 فقره پرونده به دادسرای اراک وارد شده و 7 هزار و 395 فقره پرونده مختومه شده اند.

ابلاغ بخشنامه بررسی پرداخت تسهیلات در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی اراک

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ابلاغ بخشنامه بررسی پرداخت تسهیلات 500 میلیون تومان و بیشتر دراراک به دستگاه انتظامی در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی در شهر اراک خبر داد و گفت: بررسی نحوه پرداخت تسهیلات 500 میلیون تومان و بیشتر از اولویت های کاری دادستانی اراک در سالجاری است.

تمام پرونده های وامهای بانکی بالای 500 میلیونی  بانکهای اراک بررسی می شود

وی با تاکید بر اینکه تمام پرونده های وامهای بانکی بالای 500 میلیونی  بانکهای اراک بررسی می شود  اضافه کرد: تمامی پرونده های تسهیلات پرداختی به افراد از طریق سیستم بانکی که منجر به پرداخت 500 میلیون تومان و بیشتر سرمایه به افراد شده است با دقت مورد بررسی قرار می گیرد و اگر موارد خلاف قانون اثبات شود با متخلفین به شدن برخورد خواهد شد.

 

 

وی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی بدون رعایت مفاد قانونی جرم است و دستگاه قضایی در راستای دفاع از بیت المال در این راستا با کسی تعارف ندارد.

دادستان اراک در ادامه با اشاره به پرونده های فساد اقتصادی شهر اراک در سال گذشته گفت: تا کنون 800 میلیارد تومان تسهیلات غیرقانونی دریافت شده از سیستم بانکی اراک به بانک ها عودت داده شدو پیش بینی می شود تا پایان شش ماهه اول امسال 90 درصد این تسهیلات بازگردانده شوند.

طاهری تاکید کرد: بانک ها در بخش تسهیلات قانونی پرداخت شده که عمدتا به لحاظ شرایط اقتصادی و تحریم ها معوق مانده باید قانونی وارد شده و در راستای به روز کردن این تسهیلات اقدام کنند.

هزار و 140 هکتار اراضی ملی منابع طبیعی در اراک خلع ید شد

دادستان اراک در ادامه از تلاشهای صورت گرفته در راستای رفع تصرف از اراضی ملی اراک خبر داد و گفت: با تلاشهای صورت گرفته از هزار و 140 هکتار اراضی ملی منابع طبیعی در اراک به ارزش بیش از 50 میلیارد تومان خلع ید شده است.

طاهری  یادآور شد: در سه ماهه اول امسال تا تاریخ 27 خرداد ماه جاری 297 هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی به ارزش 9 میلیارد تومان رفع تصرف شده است.

152 زندانی زن  شهر اراک در روز زن مشمول عفو شدند

دادستان اراک در ادامه با اشاره به عفو زندانیان شهر اراک در مناسبت های مختلف به دستور مقام معظم رهبری و یا با توجه به شرایط زندانی گفت: درسالجاری 152 زندانی این شهر با توجه به شرایط ویژه برخوردار و یا قرار گرفتن در لیست عفو رهبری مشمول عفو شده اند.

طاهری یادآور شد: به مناسبت روز زن نیز در اراک 15 زندانی بند نسوان این هر مشمول عفو شده اند.

وی یادآور شد: آمار عفو زندانیان شهر اراک در سال گذشته 101 نفر بوده است که این تعداد از بین 254 درخواست عفو مشمول این تخفیف قضایی شده اند.

آلایندگی صنعت ایرالکو بر کسی پوشیده نیست

دادستان اراک در ادامه با اشاره به موضوع آلایندگی هوای اراک و پیگیری این موضوع از سوی مدعی العموم گفت: با توجه به این که بخشی از الایندگی هوای اراک به صنعت ایرالکو بر می گردد با پیگیری های صورت گرفته طی سالهای اخیر گامهای خوبی در راستای کاهش این آلودگی برداشته شده است.

طاهری با اظهار تاسف از عملکرد کارشناسان در اندازه گیری آلودگی خروجی از دودکشهای این کارخانه گفت: متاسفانه کار کارشناسی از خروجی دودکش های این کارخانه از بخش بازسازی شده کارخانه صورت می گیرد وبا توجه به این که این بخش طبق استانداردهای اروپایی است  مطمئنا آلودگی نباید هم ثبت شود.
وی ادامه داد: آلودگی این صنعت باید از بخش قدیمی این صنعت صورت بگیرد تا آلایندگی ها اثبات شود.

دادستان اراک انتخاب مدیر بومی برای مجموعه ایرالکو را بعد از گذشت سالیان طولانی را نقطه امیدی برای رفع آلایندگی این شرکت برشمرد و گفت: امید است با روی کار آمدن یک مدیر بومی که دغدغه های مردم اراک را بخوبی می داند و به آنها واقف است طرح رفع آلایندگی این واحد سرعت بیشتری به خود بگیرد.

طاهری در ادامه با اشاره به طرح شکایت مجموعه ایرالکو از محیط زیست کشور و شهرداری اراک گفت: این شکایت که با موضوع عدم آلایندگی این مجموعه صورت گرفته و مدیران ایرالکو در ان مدعی شده اند سازمان حفاظت محیط زیست کشور و شهرداری اراک باید تمامی هزینه های هزینه شده در راستای رفع آلایندگی این واحد را عودت دهند.

 

 

وی ادامه داد: این شکایت در شعبه 112 تهران به نفع مجموعه ایرالکو رای گرفته و هم اکنون پرونده در دادگاه تجدید نظر است که به محض اطلاع علیرعم آنگه هیچ گونه وظیفه ای در این رابطه نداشتیم با ارسال نامه به رئیس قوه قضائیه و رئیس دادگستری تهران تلاش گسترده ای در راستای عدم تائید این رای در دادگاه تجدید نظر صورت داده ایم.

صفحات مطبوعات استان مرکزی یا متعلق به افراد خاص است یا حاوی اگهی های درآمدزاست

دادستان اراک در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای رسالت قانونی مطبوعات گفت: متاسفانه هر چه مطبوعات استان را ورق می زنیم خبری از نتوانستم اجرای ماده 2 قانون مطبوعات را در این رسانه ها مشاهده کنیم.

طاهری روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم  را از رسالت های مطبوعات برشمرد و گفت: این در حالیست که متاسفانه صفحات مطبوعات استان یا متعلق به افراد خاص است یا حاوی اگهی های درآمدزاست.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی افکار عمومی به حقوق قانونی خویش گفت: اصحاب رسانه ها باید با توجه به رسالت قانونی خویش نه مرز بندی و جناح  بندی ها در مطبوعات خود قلم بزنند.

مردم با حس انساندوستی به  تقویت باندهای تکدی گری کمک نکنند

معاون داستان اراک نیز دراین نشست با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در راستای کاهش معضلات اجتماعی فرا روی شهر اراک گفت: شناسایی متکدیان شهر و طبقه بندی آنها در گروه های متکدیان نیازمند، متکدیان حرفه ای و متکدیان معتاد از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

محمد رضا رحمتی با انتقاد از عدم فرهنگ سازی و هدایت کمک های مردمی به خانواده های نیازمند واقعی در جامعه گفت: این مسئله باعث رشد باند های تکدی گری و سود جویی افراد از حس انسان دوستی مردم می شود.

وی ادامه داد: مقابله با فرقه های ضاله، مقابله با فعالیت تالار باغ های غیر قانونی و جلوگیری رشد قارچ گونه این مراکز، مقابله با صندوق های وام خانگی و رسیدگی به 3 فقره شکایت در این باره ، کنترل مجرمین سابقه دار به صورت نامحسوس و... از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای تامین امنیت در جامعه است.

کد خبر 2315186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha