۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۰

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای:

مذاکرات 2 هفته ای تیرماه با حضور ظریف خواهد بود/ واکنش به یک ادعا درباره اختلاف اصلی ایران و 1+5

مذاکرات 2 هفته ای تیرماه با حضور ظریف خواهد بود/ واکنش به یک ادعا درباره اختلاف اصلی ایران و 1+5

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با اشاره به اینکه مذاکرات 11 تیر ماه به مدت دو هفته برگزار می شود ، گفت: همه اعضای تیم هسته ای و وزیر امور خارجه کشورمان در مذاکرات تیر ماه حضور دارند.

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد :مذاکرات 2 جولای به مدت دو هفته برگزار خواهد شد .

وی در پاسخ به این سئوال که برخی رسانه ها مدعی شده اند مذاکرات آتی ابتدا به صورت کارشناسی آغاز می شود و وزیر خارجه در نشست روزهای اول حضور نخواهد داشت گفت: همه اعضای تیم هسته ای و وزیر خارجه در مذاکرات دو هفته ای 11 تیر ماه حضور دارند.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان درباره نحوه اتمام پنجمین دور مذاکرات نیز گفت: فکر نمی کنم خانم اشتون و آقای ظریف نشست خبری مشترکی داشته باشند.

وی این ادعا که گفته می شود بیشترین اختلاف درباره میزان غنی سازی است را نه تایید کرد و نه تکذیب.

پنجمین روز مذاکرات هسته ای با مذاکرات معاونین اشتون و طریف ادامه پیدا کرد. دو طرف از روز سه شنبه نگارش متن را آغاز کرده اند. دیپلمات های نزدیک به تیم مذاکره کننده می گویند روند نگارش کند بوده اما پیشرفت داشته اند .

این احتمال نیز وجود دارد که اختلاف اصلی در نگارش متن توافق در باره میزان غنی سازی باشد . آنچه مسلم است متن در حال نگارش دارای نکات اختلافی بسیاری است که به گفته وزیر امور خارجه در پرانتزها به آن پرداخته می شود.

کد خبر 2315564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha