۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۸

آیت الله نعیم آبادی:

اصل نظارت بر نوشتار باید در کشور رعایت شود/بسیج مردمی رمز غلبه بر تکفیری ها در عراق است

اصل نظارت بر نوشتار باید در کشور رعایت شود/بسیج مردمی رمز غلبه بر تکفیری ها در عراق است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: امام جمعه بندرعباس بر لزوم رعایت اصل نظارت بر نوشتار در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با گرامیداشت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد چون حضرت امام راحل دغدغه فضای فکری جامعه را داشتند و بر این اساس دستور تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کردند.

وی ادامه داد: مسئولان و دولت باید نگاه ویژه ای به مسئله تبلیغات اسلامی داشته و برای اجرای برنامه های مناسب در این حوزه اعتبارات مناسبی اختصاص دهند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه سخنان خود بر لزوم رعایت اصل نظارت بر نوشتار تاکید کرد و بیان داشت: در کشوری همچون آمریکا کتابی که مولف آن رئیس سابق سازمان "سیا" بوده 100 بار مورد نظارت و سانسور قرار گرفته و ما نباید اجازه دهیم تا در کشور اسلامی ما هرکس هرچیزی که می خواهد بنویسد و منتشر کند.

آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: در کار فکری عناصر نامناسب نیز وجود دارد و بر این اساس اصل نظارت نیز همانند اصل انتشار مهم است و باید بر محتوای کتاب هایی که در کشور منتشر و عرضه می شود نظارت لازم صورت گیرد.

وی در ادامه از عدم برنامه ریزی مناسب در برخی برنامه ها و همایش ها در استان هرمزگان گلایه کرد و اظهار داشت: در هفته گذشته همایشی برای یکی از بزرگان جهان اسلام در هرمزگان برگزار شد که پس از آن به بنده اعلام شد که برای سخنرانی بنده در آن برنامه ریزی شده بود و این درحالی است که اصلا بنده به این همایش دعوت نشده بودم.

امام جمعه بندرعباس افزود: در همایش جاسک نیز چنین اتفاقی رخ داد و هماهنگی مناسبی در این خصوص انجام نشده بود که این گونه کارها بازتاب اجتماعی مناسبی ندارد و ممکن است از عدم حضور بنده تفسیر نامناسبی شود.

آیت الله نعیم آبادی خاطرنشان کرد: بنده برای خودم تشریفات قائل نیستم اما نباید با این گونه ناهماهنگی ها اجازه دهیم تا جایگاه نماینده ولی فقیه در استان آسیب ببیند.

وی همچنین به مسائل کشورهای سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: در سوریه بسیج مردمی موجب غلبه بر تروریست ها شده و در کشور عراق نیز رمز موفقیت بر تروریست های تکفیری بسیج مردمی و پیروی از مراجع دینی است.

 

کد خبر 2315597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha