۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵

افروز:

حبس زدایی، مستلزم فعالیت فرهنگی و تربيتي در زندانهاست

حبس زدایی، مستلزم فعالیت فرهنگی و تربيتي در زندانهاست

قزوین- خبرگزاری مهر: معاون دادستان قزوین گفت: حبس زدایی مستلزم فعالیتهای فرهنگی و تربیتی در زندان است و با هماهنگی دستگاههای اجرایی باید زمینه کاهش جمعيت كيفري زندانها با سرعت بیشتری محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان قضائی استان ظهر شنبه از زندان مركزي قزوین بازدید کردند.

فرزین افروز در جریان این بازدید اظهارداشت: با ارایه راهکارها وبرنامه ريزي هاي لازم درصدد کاهش جمعيت كيفري هستيم و در اين ميان نقش قضات ناظر بر زندان، شورای حل اختلاف و مسئولین زندانها در بخش مددکاری و اجرای احکام و هماهنگي ميان اين دستگاهها مهم تلقي مي شوند.

وي با بيان اينكه عفو مقام معظم رهبری و استفاده از تعلیق مجازاتها مطابق باقوانین مجازات اسلامی در كاهش جمعيت كيفري زندانها مؤثر است بيان کرد: استفاده ازظرفیت‌های قانونی از سوی محاکم قضایی در تعیین مجازات‌ های قانونی ضروري است و باید تلاش کنیم از موارد ذکر شده در قانون همچون تعلیق در مجازات‌های تعیینی، تبدیل در مجازات‌های حبس به جزای نقدی، آزادی مشروط برای کاهش جمعيت كيفري استفاده ‌شود.

معاون دادستان قزوين عنوان كرد: همه تلاشها براين ست برای برخورداری از عفو محکومان در حال تحمل کیفر در زندان‌ها، مجازات‌های تعیینی بكار گرفته شود.

این مسئول به تأثیرات مجازات جایگزین حبس اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به آسیب های احتمالي موجود در حبس هاي کوتاه مدت و بلند مدت زندانیان، اتخاذ سیاست های جایگزین حبس از نیاز اساسی زندانهای کشور است و درحوزه جرائم کم اهمیت از اعمال مجازاتهای حبس اجتناب شود.

وي همچنين افزایش روند برنامه ها و اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندانها را مهم دانست و اظهارداشت:حبس زدایی، مستلزم فعالیت فرهنگی و تربيتي در زندانهاست و با تلاش همكاران اين حوزه، فعاليتهاي قابل توجهی بويژه در بخش هاي قرآني و نماز زندانهاي قزوين صورت گرفته است.

معاون دادستان قزوين در پايان به بازدید مستمر قضات از زندانها اشاره کرد و یادآورشد: بازدید قضات حوزه هاي مختلف قضایی از زندان‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری نيز موثر باشد.

کد خبر 2315987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha