۲ تیر ۱۳۹۳، ۸:۲۶

رونق سرمایه‌گذاری در سریال‌های بریتانیا به دلیل کاهش مالیات

رونق سرمایه‌گذاری در سریال‌های بریتانیا به دلیل کاهش مالیات

ارقام ارایه شده توسط انجمن پخش کنندگان تجاری بریتانیا نشان می دهند که به خاطر وضعیت بهتر مالیاتی و گسترش پخش چند شبکه‌ای، میزان سرمایه گذاری در سریال های تلویزیونی داخلی بسیار بالاتر رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، تنها سریال «دان تاون ابی» نیست که بسیار مورد توجه واقع شده و گسترش یافته است بلکه تمام تلویزیون بریتانیا در حال پیشرفت است.

ارقام ارایه شده توسط انجمن پخش‌کنندگان تجاری بریتانیا نشان می‌دهند که از سال 2011 تا 2013 شبکه های مختلف مبلغ رکوردشکن 1.23 میلیارد دلار (725 میلیون یورو) برای تهیه برنامه های تلویزیونی بریتانیا سرمایه گذاری کرده اند.

این رقم حدود 50 درصد بیشتر از رقمی است که همین انجمن در سال 2009 و زمانی که شبکه های تجاری حدود 800 میلیون دلار (487 میلیون یورو) برای تهیه برنامه های تلویزیونی بریتانیا سرمایه‌گذاری کرده بودند، منتشر کرده بود.

به گفته این انجمن، دلیل اصلی رشد به وجود آمده کاهش مالیات دولتی برای ساخت سریال های تلویزیون های پرخرج است که سریال هایی مانند «24: یک روز دیگر زندگی کن» از آن استفاده می‌کنند. این قانون مالیاتی جدید در سال نخست اجرا توانسته حدود 758 میلیون دلار (447 میلیون یورو) سرمایه جذب کند.

همچنین پخش کنندگان چند شبکه ای بزرگ نیز سرمایه گذاری های خود در بریتانیا را افزایش داده اند و سالانه حدود 152 میلیون دلار (90 میلیون پوند) در برنامه های خبری و روزانه بریتانیا خرج کردند.

دی فوربز رییس و مدیر گرداننده غرب اروپای شبکه های دیسکاوری و رییس انجمن پخش کنندگان تجاری می گوید ارقام جدید به دست آمده میزان تعهد پخش کنندگان به بخش تهیه تلویزیونی بریتانیا را نشان می دهند. او گفت: اعضای این انجمن سرمایه‌گذاری هایشان در تلویزیون بریتانیا را به طور کلی افزایش داده اند و مخصوصا علاقه ویژه ای در بخش برنامه هایی که برای اولین بار پخش می شوند و کمیسیون های تهیه کنندگان مستقل نشان داده اند.

در مقایسه با آمار سال 2009، سرمایه گذاری در برنامه هایی که توسط تهیه کنندگان مستقل بریتانیایی تولید می شوند نیز 18 درصد افزایش داشته است. آدریان ووتون رییس اجرایی کمیسیون فیلم بریتانیا و فیلم لندن نیز گفت: به خاطر کاهش باورنکردنی مالیات و همچنین استعدادها و ساختارهای داخلی کشور که در حد و اندازه‌های بین المللی ظاهر می‌شوند، ما خوش آمدگوی طیفی بزرگ از تولیدهای بین‌المللی و داخلی هستیم که به اقتصاد کشور نیز کمک می کنند و هزاران شغل به وجود می آورند. 

کد خبر 2316912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha