۲ تیر ۱۳۹۳، ۸:۳۳

با انتشار پیامی/

مسئولان و نمایندگان مردم سیستان ثبت جهانی شهر سوخته را تبریک گفتند

مسئولان و نمایندگان مردم سیستان ثبت جهانی شهر سوخته را تبریک گفتند

زاهدان- خبرگزاری مهر: ثبت جهانی شهر سوخته سیستان به عنوان هفدهمین اثر جهانی ایران در روز گذشته و در سی و هشتمین اجلاس کمیته میراث جهانی در دوحه قطر موجب خوشحالی مردم استان و انتشار پیام‌های تبریک جداگانه‌ای از سوی مسئولان و نمایندگان مردم در این راستا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه ضمن تبریک به مناسبت ثبت جهانی شهر سوخته در اثار میراث جهانی با ارسال پیام تبریکی اظهار داشت: قرار گرفتن شهر سوخته سیستان در فهرست میراث جهانی نقطه عطف و خبر نوید بخشی برای توسعه و آینده سیستان است.

حلیمه عالی ضمن ابراز قدردانی از مسئولان میراث فرهنگی کشور در راستای حمایت از این اقدام فرهنگی ابراز داشت: سیستانیان همواره به مدنیت و روشن اندیشی شهرت داشتند و لذا ثبت این شهر تاریخی در فهرست جهانی این ادعا را به منصه ظهور رساند.

فرماندار ویژه شهرستان زابل نیز با ارسال پیام تبریکی اذعان داشت: ثبت جهانی این شهر تاریخی به دلیل قدمت ۵ هزار ساله و یافته‌های کم نظیر در جهان یکی از مهمترین میراث های به جای مانده از ایرانیان به شمار می‌رود.

هوشنگ ناظری بیان داشت: کشف نخستین چشم مصنوعی و نخستین انیمیشن دنیا در این شهر تاریخی زبانزد خاص و عام است و یافته های حاصل از کاوش‌های متعدد در این محوطه تاریخی همواره حاکی از تمدن و پیشینه تاریخی و فرهنگی ایرانیان دارد.

وی گفت: جا دارد این کار عظیم را به تمامی افرادی که برای ثبت این اثر تلاش کرده و با این کار ارزشمند باعث معرفی سیستان در تمام جهان شدند و همچنین به مردم سیستان تبریک عرض کنم.

کد خبر 2317418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha