۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۲

در گفتگو با مهر مطرح شد:

تبلیغات اسلامی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است

تبلیغات اسلامی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است

تهران - خبرگزاری مهر: اول تیرماه سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی است،‌ این سازمان در طول33 سال از حیات خود، خدمات موثری را در جهت اعتلای فرهنگ اسلام ناب محمدی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اول تیرماه سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی است و این سازمان در طول33 سال از حیات خود، خدمات موثری را در جهت اعتلای فرهنگ اسلام ناب محمدی ارائه کرده است. در اول تیرماه 1360، امام خمینی(ره) با توجه به خلأهای موجود در موضوع تبلیغ و نیاز به وجود سازمانی برای برنامه ریزی و سازماندهی امر تبلیغ و شناسایی نیروهای بااستعداد در این زمینه، فرمان تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کردند.

در ابتدا نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل تشکیل شد اما پس از چند سال و به منظور هماهنگی بهتر امور تبلیغی، به دستور امام خمینی(ره) این نهاد به سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام داد.

تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی تبلیغات اسلامی

آنچه که به عنوان ویژگی سازمان تبلیغات اسلامی در طول 33 سال گذشته مورد تأکید و اذعان بسیاری از متخصصان و پژهشگران دینی می باشد، آن است که این سازمان اسیر جناح بندی های سیاسی نشده و سعی کرده در جهت ارتقای فرهنگ دینی به دور از فضاهای سیاسی قدم بردارد.

معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت تبلیغات در نظام اسلامی تأکید داشتند و از مسئولان و متولیان فرهنگی کشور خواسته اند که در جهت تبلیغات و نشان دادن ویژگی های اسلام به دنیا تلاش کنند و در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی رسالت بزرگ و خطیری را بر عهده دارد.

در این سازمان ویژگی هایی نظیر تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راههای ممکن با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه اسلام و انقلاب اسلامی، انجام مطالعات راهبردی و بررسی های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه، بویژه جوانان و طراحی برنامه ها و شیوه های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش های سنتی در تبلیغات اسلامی و  تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب و ضروری از جمله وظائف مهم و خطیر سازمان تبلیغات اسلامی بیان شده است.

سازمان تبلیغات اسلامی پرچمدار دفاع از اسلام ناب محمدی است

حجت الاسلام رضا غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روز اول تیرماه سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، سازمانی که حقیقتا یکی از ثمرات و برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به حساب می آید.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین افزود: اول تیرماه هر سال فرصت مناسبی است که عملکرد و خدمات سازمان تبلیغات اسلامی مورد ارزیابی و تحلیل قرار بگیرد تا ملت ایران هر چه بهتر با کارکرد و وظایف این سازمان مهم و حیاتی آشنا شوند.

وی ادامه داد: سارمان تبلیغات اسلامی در کنار برخی نهادهای فرهنگی مهم و موثر به عنوان پرچمدار دفاع از اسلام ناب محمدی محسوب می شوند زیرا با انجام مطالعات تخصصی، اعزام مبلغ و تببین اندیشه های ناب اسلامی به خوبی از فرهنگ غنی اسلامی پاسداری کرده است.

امروز خدمات سازمان تبلیغات اسلامی فقط منحصر به شهرستانهای بزرگ نمی شود

غلامی اضافه کرد: امروز خدمات سازمان تبلیغات اسلامی فقط منحصر به شهرستان های بزرگ نمی شود بلکه اکنون دورافتاده ترین روستاهای کشور نیز با اعزام مبلغ از سوی این سازمان، به خوبی با فرهنگ غنی اسلامی بیش از پیش آشنا می شوند.

این مسئول عنوان کرد: البته هنوز پتانسیل و توانایی بسیاری در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد که با توجه به نامگذاری سال جدید و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی مسأله فرهنگ باید در این زمینه تلاش های بیشتری از سوی تمامی نهادهای فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی صورت پذیرد.

وی بیان داشت: یکی از ویژگی های مهم سازمان تبلیغات اسلامی این است که همواره و بر اساس منویات مقام معظم رهبری به دنبال ایجاد وحدت اسلامی بین گروه ها و مذاهب اسلامی است و در این راستا نیز تلاش کرده است تا از همه ظرفیت ها و پتانسیل های نهاد های فرهنگی استفاده کند.

نقش سازمان تبلیغات اسلامی در جنگ نرم دشمن بسیار تعیین کننده است

حجت الاسلام حسن منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: امروز دشمن که از جنگ نظامی با ملت ایران مأیوس و درمانده شده، رویکرد جنگ نرم را با هدف سست کردن اعتقادات نسل جوان کشور دنبال می کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قرچک افزود: در این راستا و با توجه به تلاش دشمن و تجهیز تمامی امکانات و ابزارها در راستای تخریب فرهنگ اسلامی کشور، باید همه نهادها و سازمان های فرهنگی در کنار یکدیگر و در یک خط واحد به مبارزه با این تهاجم بپردازند.

وی ادامه داد: در این میان سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از بازوهای مهم فرهنگی کشور، نقش تعیین کننده ای در مبارزه با جنگ نرم استکبار دارد و در این راستا باید همه ظرفیت های خود بهره گیری کرده و با هدایت افکار عمومی جامعه، تلاش های دشمن را خنثی کند.

منتظری اضافه کرد: امروز سازمان تبلیغات اسلامی تلاش دارد تا با ایجاد پیوند بین روحانیت، نخبگان کشور و افراد تأثیرگذار جامعه، زمینه بسط فرهنگ اسلامی را فراهم آورده و اسلام ناب محمدی را بیش از گذشته در جهان گسترش دهد.

این مسئول گفت: امروز گرایش مردم جهان به سوی دین و مذهب بویژه مذهب اسلام رو به افزایش است و در این راستا فرقه وهابیت تلاش دارد تا از این پتانسیل برای گسترش این فرقه استفاده کند به همین خاطر باید همه دستگاه های فرهنگی کشور در کنار یکدیگر به ترویج فرهنگ تشیع در جهان بپردازند.

کد خبر 2317748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha