۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۸

حجت الاسلام ابوترابی:

سخن مبلغان با پشتوانه علمی باشد

سخن مبلغان با پشتوانه علمی باشد

قم - خبرگزاری مهر: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مبلغین حوزه گفت: گفتار و قول شما باید سدید باشد و برای رسیدن به قول سدید باید گفته هایتان با مطالب معتبر قرآنی، منطقی و برهان همراه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر دوشنبه در گردهمایی مبلغان ماه رمضان که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: خداوند انسان‌های اهل ایمان را به آراستگی تقوا دعوت می‌کند.

وی گفت: انسان متقی در نگاه قرآن انسانی است که به دو سلاح ایمان و عمل صالح مجهز است و هرگاه انسان به هر مرتبه در این دو حوزه دست یابد به مرتبه بالاتری از تقوا خواهد رسید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مبلغین ابراز کرد: گفتار و قول شما باید سدید باشد و از ادغام علمی و استحکام منطقی برخوردار باشد.

وی ابراز کرد: برای رسیدن به قول سدید باید گفته هایتان با مطالب معتبر قرآنی، منطقی و برهان همراه باشد.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه سخن گفتن بدون پشتوانه علمی و منطقی آسیب دین است، افزود: ایمان و اعتقاد مهمترین رکن قول سدید است همانگونه که رهبر معظم انقلاب به اصول و مبانی که برگزیده‌اند و با اقتدار در کنار آن ایستاده‌اند و به مقابله با استکبار و سلطه ایمان دارند.

وی تصریح کرد: مردم باید ایمان را در سخن ما ببینند و اگر سخن ما مستحکم باشد در قلب مخاطب جای می‌گیرد.

نایب رئیس مجلس، مخاطب شناسی را یکی از مسائل مهم جامعه دانست و عنوان کرد: مبلغان باید در بحث ابلاغ به این موضوع توجه کنند.

وی گفت: باید به دنبال فتح قلب‌ها بود و تا آن جا که می‌شود دیگران را با خود همراه کرد و این کار نیازمند سعه صدر، گذشت، استقامت و توکل به خداوند است.

حجت الاسلام ابوترابی تأکید کرد: ما اکنون نیازمند مبلغین هوشمند، دلسوز، فهیم، عالم، مومن و لبریز از محبت به خداوند هستیم.

وی در پایان با اشاره به تحولات سوریه، گفت: مقام معظم رهبری نمونه بارز علمای حکیم است. ایشان مدت‌ها پیش فرمودند "کسی نمی‌تواند خط مقاومت را از بین ببرد". در آن روز همه غربی‌ها و تحلیل‌گران می‌گفتند دولت سوریه قطعا از بین خواهد رفت و سپس به سراغ دولت‌های دیگر خواهند آمد، اما امروز پس از آن مدت و پیروزی‌های سوریه، اوباما اعلام کرد "اگر کسی فکر کند سوریه از بین خواهد رفت، در خیال خام فرو رفته است" و تحلیل‌گران غربی نیز این مطلب را تایید می‌کنند. این مسئله نشان دهنده اهمیت قول سدید و نگاه اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب است و مطمئنا آنها در عراق نیز نمی‌توانند موفق شوند.
 

کد خبر 2317967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha