۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸

مهر گزارش می دهد؛

18درصد سواحل گیلان دارای طرح های سالم سازی/ دریای خزر موتور محرکه اقتصادی گیلان است

18درصد سواحل گیلان دارای طرح های سالم سازی/ دریای خزر موتور محرکه اقتصادی گیلان است

رشت – خبرگزاری مهر: با گسترش و بهسازی راههای زمینی تعداد مسافرانی که به گیلان سفر می کنند در سال های اخیر افزایش یافته در حالیکه تنها 50 کیلومتر از مجموع 280 کیلومتر سواحل گیلان معادل 17.85 درصد دارای طرح های سالم سازی است به همین دلیل پاسخگویی نیاز مسافران نیست و باید گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آمارهای رسمی مقصد بسیاری از گردشگران به ویژه در فصل گرم تابستان شهرهای ساحلی است تا با استفاده از خنکای آب دریا خستگی یک سال تلاش از تن بزدایند و خود را برای سال دیگر آماده کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی نیروی انتظامی گیلان در این باره به خبرنگار مهر گفت: دریای خزر موتور محرکه اقتصادی استان و یک ثروت الهی است.

سرهنگ مهرداد مهرگان از وجود هفت استان ساحلی در سطح کشور خبر داد و افزود: سواحل دریای خزر در حوزه گیلان بکر و دارای جلوه ها و جاذبه های بی نظیری گردشگری است.

وی همچنین بر ضرورت سرمایه گذاری با هدف گردشگری پایدار در سواحل خزر تاکید کرد و اذعان داشت: ظرفیت های خزر در دنیا مثل و مانند ندارد.

دریای خزر موتور محرکه اقتصادی گیلان است

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی نیروی انتظامی گیلان گفت: بدون شک رشد گردشگری در سواحل دریای خزر باعث رشد اقتصادی، صنعت گردشگری، هتلداری، راه ها، جاده ها و غیره از طریق جلب سرمایه گذار و رونق بخش خصوصی می شود.

وی افزود: نوار پهناور ساحلی شمال با داشته ها و مزیت های نسبی فراوانی چون ساحل نیلگون، جنگل ها و مزارع سرسبز، استعداد بالقوه جهانگردی و از همه مهمتر با داشتن پیشینه غنی فرهنگی و نیروی انسانی متخصص، مستعد چهره متمایز و منحصرب فردی در مقایسه با مناطق دیگر کشور دارد.

مهرگان همچنین با بیان اینکه نیروی انتظامی در طرح سلامت دریا حضور موثر دارد، اظهارداشت:  توسعه پايدار گردشگري در سايه امنيت امکان پذیر است.

وی  اجرای طرح سالم‌سازی دریا و ساماندهی تفرجگاه‌ ها را پاسخی به مطالبات مردم دانست و گفت: احساس مسئولیت همگانی زمینه‌ ساز ارتقای امنیت اجتماعی در ساحل دریا است.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی نیروی انتظامی گیلان در ادامه با بیان اینکه رعایت قانون و حقوق شهروندی بستر حضور گردشگران در گیلان را فراهم می سازد، افزود: پلیس با هنجارشکنان در ساحل دریا برخورد جدی خواهد کرد.

وی در ادامه مشارکت و همکاری مردم با پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های ساحل دریا را موثر دانست و اذعان داشت: همکاری مردم با پلیس تضمین‌ کننده امنیت و آرامش شهروندان و مسافران است.

اجرای 29 طرح به همت بسیج در سواحل و تفرجگاه های گیلان

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان از اجرای 29 طرح در سواحل و تفرجگاه های استان به همت بسیج طی سال جاری خبر داد و گفت: طرح های سالم سازی دریا نقش مهمی در اشتغالزایی دارند.

سرهنگ عنایت رضایی پور به خبرنگار مهر افزود: این طرح ها با هدف اشتغال زایی، نهادینه سازی فرهنگ اسلامی، ایجاد محیط امن و آسایش برای خانواده ها اجرا خواهند شد.

وی همچنین با بیان اینکه در هر طرح پنج نفر مشغول به کار می شوند، اظهارداشت: ایجاد غرفه هاي عرضه كتاب، ايستگاه سلامت، عفاف و حجاب، ورزش، نمازخانه، سينما، جنگ شادي، ايستگاه پذيرايي صلواتي و غیره از برنامه هاي مهم فرهنگي توسط بسيج در طرح هاي سالم سازي دريا است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گيلان گفت: اجراي برنامه هاي ورزشي بومي محلي، چاپ بروشور، معرفي شهداي شهرستان ها و سایر موارد از ديگر فعاليت هاي بسيج در طرح هاي سالم سازي دريا است.

وی افزود: توسعه گردشگری در شهرها و روستاهای شمالی می تواند اثرات بلند مدتی را بر اقتصاد محلی، زیر ساخت ها، جنبه های فرهنگی، اجتماعی و تجاری داشته باشد.

رضایی پور تصریح کرد: همچنین این صنعت می تواند به عنوان عاملی موثر برای توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی همچون افزایش درآمد و اشتغالزایی و غیره در  نظر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب مسئله فرهنگ مهمتر از اقتصاد است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان یادآورشد: توجه به اقتصاد و فرهنگ در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی زمینه‌ ساز پیشرفت ایران اسلامی خواهد بود.

شرح وظایف سازمان توسعه و عمران دريا و سواحل کشور تدوین شد

نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تهیه و تدوین شرح وظایف سازمان " توسعه و عمران دريا و سواحل کشور"  خبر داد.  

مهرداد لاهوتی به خبرنگار خبرگزاری مهر افزود: مطابق بند (ب) تبصره (3) ماده 187 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه دولت موظف به تشكيل سازمان " توسعه و عمران دريا و سواحل " است.

وی همچنین با بیان اینکه اساسنامه سازمان مزبور باید به تصويب هيئت وزيران برسد، اظهارداشت: این اساسنامه تهیه و به تصویب هیئت دولت " محمود احمدی نژاد " رسید اما متاسفانه دولت این اساسنامه را به وزارت کشور ابلاغ نکرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:  این اساسنامه در دولت  "حسن روحانی "  نیز دوباره به کمیسیون زیر بنایی هیئت دولت ارجاع تا بازنگری و ابلاغ شود.

لاهوتی تصریح کرد: در این خصوص طرحی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با هدف تحقق ماده 187 قانون برنامه پنجم توسعه به تصویب رسیده است.

وی اذعان داشت: در این طرح مصوب تمامی شرح وظایف سازمان " توسعه و عمران دريا و سواحل " تهیه و تدوین شده است.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه ایران هفت استان ساحلی دارد، بیان داشت:  با ایجاد این سازمان بخش عظیمی از مشکلات سواحل رفع و همگان شاهد توسعه سرمایه گذاری، پویایی اقتصادی و اشتغال افزایی در استان های ساحلی کشور به ویژه گیلان خواهند بود.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر سواحل استان متولی مشخص ندارد بر لزوم تسریع در تشکیل سازمان " توسعه و عمران دريا و سواحل " در کشور شد.

 لاهوتی گفت: هم اکنون طرح های سالم سازی دریا در گیلان از سوی شهرداری ها و دهیاری ها در حال اجرا است.

وی افزود:  برای بهره برداری بهینه از سواحل دریای خزر باید نگاه ملی وجود داشته باشد.

سواحل دریای خزر نیازمند نگاه ملی است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان تا می توانند باید حضور و مشارکت بخش خصوصی در حوزه سواحل را پر رنگ تر کنند.

وی یادآورشد: برای توسعه طرح های گردشگری ساحلی فقط نگاه نباید به منابع محدود دولت باشد بلکه باید از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر بهره گیری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مطابق بند (ب) تبصره (3) ماده 187 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه دولت موظف است نسبت به تشكيل سازمان " توسعه و عمران دريا و سواحل " برای مطالعه و اجراي طرح هاي بهسازي و شنا زير نظر وزارت كشور به عنوان متولي اصلي ساماندهي سواحل و طرح هاي شنا در سال اول برنامه اقدام و اساسنامه سازمان مزبور را به تصويب هيئت وزيران برساند.

کد خبر 2318277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha