۳ تیر ۱۳۹۳، ۲۰:۴۳

در جلسه کمیسیون اصل 90 تصویب شد/

قرائت گزارش چگونگی اجرای هدفمندی یارانه ها در صحن مجلس/ارجاع تخلفات به قوه قضاییه

قرائت گزارش چگونگی اجرای هدفمندی یارانه ها در صحن مجلس/ارجاع تخلفات به قوه قضاییه

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی از قرائت گزارش چگونگی اجرای هدفمندی یارانه ها در صحن مجلس خبر داد و گفت: حمایت از تولید در این قانون مورد غفلت قرار گرفته است و گزارش کامل نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها به عنوان تخلف به قوه قضاییه ارجاع می شود.

مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، درباره جلسه امروز این کمیسیون در خصوص بررسی گزارش ها درباره چگونگی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها مکلف است عملکرد دریافت و پرداخت خود را در پایان 6ماه ارائه کند و دیوان محاسبات تحلیل و عملکرد و ارزیابی نحوه اجرای این قانون را برعهده دارد.

وی افزود: طبق قانون 8،7 و 11 تا پنجاه درصد از این قانون برای خانوارها و احیای نظام تامین اجتماعی، خدمات رسانی و ارتقای نظام سلامت و تامین هزینه های مسکن و اشتغال باید باشد و از طرف دیگر 30 درصد برای بهینه سازی مصرق انرژی در نظر گرفته شود.

به گفته افضلی فرد هم در منابع و هم در مصارف این قانون در دولت دهم و یازدهم تخلف صورت گرفته است و گزارش امروز کمیسیون  که نحوه اجرا را تا تاریخ 92/12/30 بررسی کرده؛ نشان می دهد که اهداف قانونگذار رعایت نشده است.

وی ادامه داد:حمایت از اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید و اشتغال در نحوه اجرای این قانون عملا نادیده گرفته شده است که این به دلیل مشکلاتی مانند عدم شناخت دهک های پایین و پرداخت ناحق یارانه به همه خانوارها بوده است.

وی تاکید کرد: عملا حمایت از تولید و اصلاح الگوی مصرف مورد غفلت واقع شده است و اعضای کمیسیون تصویب کردند که گزارش چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در صحن علنی قرائت شود و بخش هایی که در آن تخلف صورت گرفته، به قوه قضاییه ارجاع داده شوند.

کد خبر 2318956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha