۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵

معرفی برنامه های رمضانی «الکوثر»

«مادرانه» و «یک وجب خاک» عربی شدند/ آموزش فارسی به عرب‌زبانان

«مادرانه» و «یک وجب خاک» عربی شدند/ آموزش فارسی به عرب‌زبانان

مدیر شبکه جهانی «الکوثر» در معرفی ویژه برنامه های رمضانی این شبکه از دوبله عربی سریال های «مادرانه» و «یک وجب خاک» خبر داد و از برنامه های جالبی همچون آموزش زبان فارسی به عرب زبانان و رویکرد این شبکه در مواجهه با اتفاقات جهان اسلام از جمله حملات داعشیون سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری معرفی برنامه های ماه مبارک رمضان شبکه جهانی «الکوثر» با حضور علی خنداق آبادی مدیر این شبکه و اهالی رسانه روز چهارشنبه 4 تیرماه برگزار شد.

خندق آبادی در این نشست با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقه قرآنی «ان للمتقین مفازا»در شب های ماه مبارک رمضان گفت: این مسابقه بین المللی با حضور قاریانی از 30 کشور و با داوران بین المللی برگزار می شود.

وی ادامه داد: «رمضان احلی» ویژه برنامه افطار شبکه الکوثر است که در استادیوی بیروت تولید می شود و «الخیط الابیض» ویژه برنامه سحر ماست که مهمانی همچون حاج محمود  کریمی، سید مهدی میرداماد، حاج میثم مطیعی و حاج مهدی سنواتی در آن حضور دارند.

خندق آبادی یادآور شد: «المیزان» برنامه های گفتگو محور شبکه ما است که با دعوت از علما و متفکرین به استدلال هایی که فتنه انگیزان دینی و قومی برای امت اسلامی ایجاد کرده اند، پاسخ می دهد. این برنامه به معرفی اهداف گروه های تروریستی پرداخته و نظرات آنها را در هر شب از برنامه به چالش می کشد.

مدیر شبکه «الکوثر» از پخش ترتیل قرآن از حرم مطهر رضوی و حرم مطهر حضرت معصومه (س) خبر داد. وی مسابقه تلفنی «»28 را یکی دیگر از ویژه برنامه های این شبکه خواند و در این خصوص توضیح داد: نامگذاری برنامه بر اساس 28 حرف الفبای عربی است و 28 سوال در برنامه مطرح می شود و برای هر سؤال 28 ثانیه فرصت پاسخ گویی در نظر گرفته شده است. مدت زمان برنامه نیز 28 دقیقه است. ما سریال «مادرانه» به کارگردانی جواد افشار را نیز به عربی دوبله کرده ایم که با نام «حنان الامومه» پخش می شود. دوبله سریال «یک وجب خاک» نیز با عنوان عربی «شبر من التراب» پخش می شود. برنامه های ویژه کودکان نیز به همراه انیمیشن های مناسب و مسابقه تلفنی برای این گروه سنی در نظر گرفته شده است.

خندق آبادی با بیان اینکه ما بدون توجه به نیازهای مخاطبان برنامه تولید نمی کنیم، اظهار کرد: ما دائما به نظرسنجی پرداخته و چالش های اقشار مختلف و کشورهای عربی زبان را رصد می کنیم و منطبق با این نیازها به پژوهش می پردازیم. ما برای این امر در شبکه هزینه می کنیم.

وی تصریح کرد: معتقدیم نمی شود در تهران نشست و برای کل جهان اسلام برنامه ساخت. از همین رو مخاطبان ما به برنامه هایمان دل می دهند و هم شیعیان و هم سنی ها مخاطب ما هستند.

این مدیر رسانه‌ای افزود: ما در جشنواره «اتحاد»، جشنواه «سینما حقیقت» و جشنواره «الغدیر عراق» حائز رتبه شدیم. همچنین سلسله برنامه هایی برای عرب زبان ها داریم که به آنها زبان فارسی یاد می دهیم و مورد استقبال قرار گرفتند.

خندق‌آبادی از تولید سلسله دروس نهج البلاغه با حضور شیخ نعیم قاسم در این شبکه خبر داد و یادآور شد: برای اولین بار معاون سید حسن نصرالله ویژه برنامه ای را برای شبکه ما ضبط کرده که در ماه مبارک رمضان پخش می شود.

خندق آبادی در خصوص برنامه های آینده این شبکه گفت: در حال تعامل با موسسه «افرا» آیت الله جوادی آملی هستیم تا سلسله دروس و تصویر او را با همکاری موسسه نشر آثارش تهیه کنیم. آیت الله تسخیری 40 حدیث امام (ره) را در یکی از برنامه های ما پس از ماه مبارک رمضان تفسیر خواهد کرد.

وی در پایان اظهار کرد: ما برای معرفی سبک زندگی اسلامی تلاش می کنیم تا مسلمانانی که در کشورهای اروپایی به سر می برند، شیوه صحیح زندگی هماهنگ با نوع زندگی غربی را مورد استفاده خود قرار دهند. همچنین ضمن پرداخت به حضور داعش در منطقه و پوشش اخبار این رویداد تلاش می کنیم به صورت تحلیلی تر برخورد کرده و ماهیت گروه های تکفیری را به مخاطبان بشناسانیم و موجودیت اهداف آنها را افشا کنیم.

 

کد خبر 2319330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha