۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۲۸

حجت الاسلام فاطمی نسب:

برگزاری 3 دوره ترتیل خوانی در حرم حضرت معصومه(س)/ تعطیلی جلسات تفسیر آیت الله مکارم

برگزاری 3 دوره ترتیل خوانی در حرم حضرت معصومه(س)/ تعطیلی جلسات تفسیر آیت الله مکارم

قم - خبرگزاری مهر: مدیر روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: ترتیل خوانی قرآن کریم محور برنامه این آستان مقدس در ماه رمضان است و سه دوره ترتیل خوانی عمومی، نوجوانان و بانوان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب ظهر چهارشنبه در نشست خبری که در حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، برنامه های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) را در ماه مبارک رمضان تشریح کرد.

یکی از ویژگی های برنامه‌های معرفی شده این آستان مقدس در ماه مبارک رمضان بود که امسال جلسات تفسیر آیت الله مکارم شیرازی در حرم مطهر برگزار نمی‌شود و حجت الاسلام فاطمی نسب دلیل آن را کسالت این مرجع تقلید عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز کرد: ترتیل خوانی قرآن کریم محور برنامه این آستان مقدس است و سه دوره ترتیل خوانی ماه رمضان سال جاری برگزار می شود.

وی افزود: ترتیل خوانی عمومی ساعت 15 در شبستان امام خمینی(ره) برگزار و به صورت مستقیم از شبکه سه سیما پخش می شود و قبل از این مراسم بیان نکات تفسیری حجت الاسلام حاج ابوالقاسم برگزار می شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: ترتیل خوانی ویژه نوجوانان ساعت 11 برگزار و به طور مستقیم از شبکه شما و تولیدی آن از شبکه 2 پخش خواهد شد و همچنین ساعت 11 ترتیل خوانی ویژه بانوان در شبستان نجمه خاتون برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز داشت: رواق هایی ویژه کودکان در آستان مقدس حضرت فامه معصومه(س) ایجاد شده تا روزه داران در طول برگزاری ترتیل خوانی فرزندان خود را به این رواق ها بسپارند به طوری که خواهران می توانند فرزندان خود را به رواق کودک نجمه خاتون و برادران به سالن ولایت صحن صاحب الزمان فرزند خود را بسپارند.

وی با اشاره به برنامه های آموزشی معارفی عنوان کرد: دوره های آموزشی تجوید و حفظ قرآن کریم ویژه خواهران از سوی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس برگزار می‌شود و برای ثبت نام تا 10 مرداد ماه فرصت است تا ساعت 16 تا 20 به این مرکز مراجعه کنند.

حجت السلام فاطمی نسب ادامه داد: این دوره های معارفی ویژه برادران نیز برگزار می شود و دوره قرآن شناسی در دهه اول، دوره امام حسن شناسی در دهه دوم و دوره امام رضا(ع) شناسی با حضور 150 نفر از موفقان در دوره های پیشین در آستان مقدس امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی یادآور شد: برگزاری جنگ ویژه کودکان و نوجوانان ساعت 10 با اجرای استاد مهدی زاده در شبستان امام خمینی(ره) و دوره های آموزشی قرآن کریم ویژه خادمان کریمه اهل بیت(س) از برنامه های دیگر این آستان مقدس است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: دوره آموزشی مداحی با حضور اساتید حیدرزاده، چاوشی و نظری منفرد در سه گروه سنی 10 تا 15 سال، 15 تا 20 و بالای 20 سال در ماه رضان برگزار می شود و تا پایان این فصل ادامه دارد و علاقه مندان برای شرکت د این دوره ها می توانند با شماره تلفن 37175130 تماس بگیرند.

وی ابراز داشت: دوره آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به صورت حضوری تحت نظر استاد علامی ساعت 16 تا 18 در شبستان نجمه خاتون برگزار شده و همچنین به صورت غیرحضوری با دریافت کتاب ترجمه و مفاهیم از مرکز نور آُتان مقدس این دوره ها برگزار می‌شود.

 

کد خبر 2319599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha