۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۶

کیومرث هاشمی خبر داد؛

به مدال‌آوری ووشو در اینچئون خوشبین هستم/ اهدای جوایز ویژه به مدال آوران

به مدال‌آوری ووشو در اینچئون خوشبین هستم/ اهدای جوایز ویژه به مدال آوران

رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد ووشو از رشته‌های است که می‌تواند برای ایران در باز‌ی‌های آسیایی مدال‌های خوشرنگی کسب کند. وی همچنین گفت: خوشبختانه دولت نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد و به ما هم کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک پیش از ظهر امروز چهارشنبه از نزدیک دیدار تدارکاتی ووشوکاران ایران با ملی‌پوشان روسیه را از نزدیک تماشا کرد که نحوه مبارزه برخی ووشوکاران او را به موفقیت در اینچئون سخت امیدوار کرد، هر چند از مبارزه برخی دیگر از ووشوکاران چندان راضی به نظر نمی‌رسید.

وی بعد از پایان دیدار ملی‌پوشان ووشو به جمع رزمی نویسان آمد و با بیان مطلب فوق افزود: وشو یکی از امیدهای پر رنگ کاروان ایران برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی اینچوئون محسوب می‌شود، مدال‌هایی که جنس آن مرغوب است.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه به مدال آوری چهار ساندا کار اعزامی به بازی‌های آسیایی امیدوار است، یادآور شد: هم اکنون در 5 وزن سانداکاران در اردو هستند و فدراسیون ووشو در حال رصد و ارزیابی وضعیت این نفرات است که چهار وزنی را که باید اعزام شوند، را انتخاب کنند. ضمن اینکه در بخش بانوان نیز دو نفر به مسابقات اعزام شوند که هنوز ما در بخش بانوان ورود نکرده‌ایم.

وی در مورد اینکه شرایط اردوهای تیم ملی روند خوبی را در پیش دارد، خاطرنشان کرد: نفرات حاضر در اردوی تیم ملی شرایط خوبی را دارند. روس‌ها که عنوان قهرمانی را در اروپا دارند، با بهترین نفرات خود در این اردوها حضور پیدا کردند. این دیدارهای دوستانه برای ملی‌پوشان از لحاظ فنی بسیار خوب است.

هاشمی در خصوص جوایز مدال‌آوران بازی‌های آسیایی تاکید کرد: پرداخت جوایز برعهده وزارت ورزش و جوانان است و امیدوارم تصمیم خوبی در این خصوص گرفته شود. البته خودمان هم در کمیته تلاش داریم اگر منابع مالی اجازه دهد، پرداخت جوایزی را از سوی کمیته به تصویب رسانده و به مدال آوران پرداخت کنیم.

وی در مورد بودجه بازی‌های آسیایی هم افزود: در خصوص همکاری خوبی از سوی دولت انجام شد. برای کمیته دو ردیف بودجه تعریف شده  که ردیف اصلی را درخواست کرده و با کمک مسئولان دريافت شده است. اما بخش دوم نیز که همان متفرقه‌ها است، امیدوارم به زودی برطرف شود و بتوانیم برنامه خود را به خوبی انجام دهیم. خوشبختانه دولت نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد و به ما هم کمک می‌کند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بودجه بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی بخش سنگینی از کار را تشکیل داده، گفت: برای مسابقات آسیایی چیزی نزدیک به 150 میلیارد تومان بودجه برآورد شده که 48 میلیارد آن محقق شده و باید مدیریت کنیم. در چنین شرایطی باید بودجه پارا آسیایی را نیز تامین کنیم که در کل اعتباری که تخصیص داده شده، کفاف برنامه‌های پیش رو نمی‌دهد.

کد خبر 2319600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha