۴ تیر ۱۳۹۳، ۲۱:۰۰

سردار منتظرالمهدی:

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه "ما، مردم و امنیت"/ معضلات اجتماعی با نگاه فرهنگی درمان می شود

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه "ما، مردم و امنیت"/ معضلات اجتماعی با نگاه فرهنگی درمان می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه "ما، مردم و امنیت" خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سعید منتظرالمهدی عصرچهار شنبه در نشست خبری معاونت اجتماعی ناجا در مشهد اظهار کرد:معاونت اجتماعی ناجا برگزاری جشنواره فیلم کوتاه "ما، مردم و امنیت" با محوریت مردم و امنیت، پیشگیری و امنیت اجتماعی انتظامی، قانون‌گرایی نظم و انضباط، را در دستور کار دارد.

وی برگزاری جشنواره‌ را فرصتی برای ارائه ایده‌ها و دیدگاه‌ها دانست و افزود: پیشگیری اجتماعی، پیشگیری انتظامی، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه، قانونمندی، قانون‌گرایی، نظم و انضباط از مؤلفه‌هایی است که در نیروی انتظامی زیربنای برنامه‌هاست.

سردار منتظرالمهدی گفت: با پایش، نظرسنجی و پیگیری‌های مطالعاتی باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم و با آینده‌نگری و پیشگیری اجتماعی هزینه‌های نیروی انتظامی را به پشتوانه مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کاهش دهیم.

وی بیان کرد: هدف این است که با معرفی پلیسی هوشمند، دیندار، اخلاق‌مدار و دوست‌داشتنی اعتماد شهروندان را جلب کنیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: دو نوع اعتماد در میان مردم وجود دارد که در اعتماد افقی، مردم به یکدیگر اعتماد پیدا می‌کنند، اما در اعتماد عمودی،بین شهروندان و مسئولان باید اعتماد به وجود آید که ادراین صورت پلیس با پالایش درون سازمانی و شناسایی اشتباهات آن را برطرف می کند.

وی با تأکید بر این که اگر تولیدات سینمایی دارای محتوا باشند می‌توانند تأثیرگذاری به‌سزایی داشته باشند، تصریح کرد: نگاه ما درمانگرانه و آموزشی است و اگر تولیدی انجام می‌شود باید آموزه‌های اخلاقی و دینی برای مردم داشته باشد.

سردار منتظرالمهدی بیان کرد: در این جشنواره فیلم کوتاه اشاره مستقیم به امنیت شد  چرا که امنیت مقوله‌ای است که باید از ابعاد مختلف روانی و ذهنی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: پلیس برای بقای امنیت در جامعه، می‌تواند تلاش کند اما تولید کار جمعی است و باید مشارکت و عزم عمومی تحقق می یابد.

معضلات اجتماعی باید با نگاه فرهنگی درمان شود

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ابراز کرد: معضلات اجتماعی باید با نگاه فرهنگی درمان شود و فقط با تغییر اذهان عمومی، بهره‌گیری از روش‌های ترغیبی، تسهیلی و کارهای ایجابی محقق می شود  و معدود افرادی هم که بر کج روی‌ها و ناهنجاری‌ها تأکید دارند باید در مورد آنها کارهای سلبی انجام شود.

سردار منتظرالمهدی عنوان کرد: در زمینه عفاف و حجاب باید دید که مشکل  کجاست و افرادی که رفتارهای نادرست در این خصوص دارند چرا از خلاء عاطفی و عزت نفس پایین رنج می‌برند و ما در تلاشیم با پیشگیری هزینه‌های نیروی انتظامی را در این رابطه کاهش دهیم.

وی به تاثیر مثبت نمایش فیلم در این خصوص اشاره و تاکید کرد: این جشنواره پنج محور پیشگیری اجتماعی، امنیت اجتماعی، ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی، نظم و انضباط اجتماعی و قانون مداری اجتماعی را در بر می گیرد.

معاون اجتماعی ناجا خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور جشنواره فیلم کوتاه «ما، مردم و امنیت» را برگزار  و در صورت توافق مسئولان ارشد این جشنواره را به صورت کشوری برگزار می‌کنیم.

سرهنگ مجتبی شهسوار پور افزود: رسانه‌ها باید اطلاع رسانی مطلوب داته باشند تا استقبال پر شور مردم و هنرمندان را در این جشنواره شاهد باشیم.

معاون اجتماعی ناجا خراسان رضوی هدف از برگزاری این جشنواره را آموزش همگانی ذکر کرد و گفت: از فیلم‌های تولیدی در مساجد و در جهت ارائه آموزش‌های لازم به مردم استفاده خواهیم کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی با تاکید بر تقدیر از آثار برتر  جشنواره گفت: کار حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای به صورت جداگانه داوری و کار  هنرمند با یک فرد عادی در کنار هم قضاوت نخواهد شد.

به گفته وی محورهای جشنواره 5 موضوع پیشگیری اجتماعی، امنیت اجتماعی، ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی، قانون مندی اجتماعی و نظم و انضباط اجتماعی بوده که در قالب‌های داستانی، مستند، پویانمایی، 110 ثانیه و مردمی است.

وی افزود: عفاف و حجاب، نقش مردم در پایداری اجتماعی جامعه و هنجار سازی در حوزه فرهنگ به عنوان مهم ترین موضوعات جشنواره است.

وی تأکید کرد: این جشنواره با 7 هدف حفظ و گسترش تعامل پلیس با مردم از طریق رسانه‌ای تصویری، تقویت بسترها و زمینه‌های رسانه‌ای ارتقای نظم و امنیت اجتماعی، فراهم آوردن فضای رقابتی سالم در بین هنرمندان با بهره گیری از بستر جشنواره، مشارکت و امنیت پایدار در سایه همکاری مردم، رسانه و پلیس، ارتقاء فرصت جهت پرداختن به همه موضوعات اجتماعی با استفاده از رسانه، ایجاد فرصت جهت پرداختن به همه موضوعات اجتماعی از طریق رسانه تصویر و استفاده تصویر در آموزش برگزار می‌شود.

سرهنگ  شهسوار پور بیان کرد: در بخش آثار هم باید تولیدات سال 90 به بعد و عکسی از کارگردان اثر ارسال و این آثار باید در قالب "دی وی دی" و زمان اثر هم بیشتر از 40 دقیقه نباشد.

 فراخوان جشنواره از اول تیرماه آغاز شده و تا هفتم همین ماه مهلت ارسال آثار است؛ چهارم و پنجم مرداد ماه بازبینی هیئت انتخاب انجام می شود و هفته پلیس این جشنواره برگزار خواهد شد.

این آدرس " www. polis.ir " برای ثبت نام هنرمندان و علاقمندان اعلام شده است.

کد خبر 2319694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha