۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۸

اصغری خبر داد:

کاهش هزینه‌های آبیاری در دستور کار مدیریت شهری مشهد قرار گرفت

کاهش هزینه‌های آبیاری در دستور کار مدیریت شهری مشهد قرار گرفت

مشهد - خبرگزاری مهر: شهردار منطقه 8 مشهد از اجرای شبکه آبیاری تحت فشار در فضای سبز معابر هسته مرکزی مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اصغری ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و در راستای سیاست‌های مدیریت شهری به منظور ارتقاء سطح بهره‌وری از آب و کاهش هزینه‌های آبیاری، اجرای شبکه آبیاری تحت فشار و مکانیکی در معابر اصلی شهر در دستور کار مدیریت شهری مشهد است.

وی گفت: اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و مکانیکی در فضاهای سبز به بهروری بیشتر از منابع آبی کمک می کند و در این راستا پروژه اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار آغاز و با بیش از ۳۴ کیلومتر در مراحل پایانی قرار دارد.

اصغری افزود: اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و مکانیکی در سطح فضای سبز شهر گامی برای بهروری بیشتر از منابع آبی است که در این راستا در حاشیه معابر منطقه 8 نیز که از هسته‌های پرتردد و مرکزی مشهد است اجرا می شود.

وی گفت: پروژه آغاز و بالغ بر 2000 مترمکعب مخزن در خیابان‌های ثامن‌الائمه، فیاض بخش، ملک الشعرای بهار، مدرس، ابن سینا، چمران، سعدی، پاسداران، گلستان، رازی شرقی، جانبازان، تولایی، آخوند خراسانی، بهشتی، نامجو شهید خلیلی، کوشش، ایمان، مهدی و بزرگراه کلانتری با هزینه‌ای حدود 16 میلیارد ریال انجام شده است.

شهردار منطقه 8 مشهد گفت: این پروژه بزرگ با هدف افزایش راندمان آبیاری و کاهش هزینه‌ها و حذف تردد تانکرها در معابر اصلی همزمان با اجرای پروژه پیاده‌روسازی در حال انجام است.

وی گفت: هدف از اجرای همزمان این دو پروژه، کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در منابع مالی و همچنین سرعت در اجرای شبکه آبیاری مکانیکی همزمان با طرح بهساز است.

 عملیات عمرانی آبیاری مکانیکی خیابان امام خمینی (ره) با 8 کیلومتر طول و به طور همزمان با اجرای پیاده‌روسازی با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی و در حدفاصل چهاراه لشکر و میدان امام خمینی (ره) در حال انجام است و  در سال جاری با بهره‌برداری از سیستم‌های در حال اجرا و تکمیل سیستم آبیاری مکانیکی سایر خیابان‌ها نظیر خیابان امام رضا(ع) و امام خمینی(ره) با اعتباری حدود 9 میلیارد ریال، این میزان به 95 درصد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 2319994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha