۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۳۴

مولد برق خورشیدی در پایانه مسافربری امام رضا(ع) راه اندازی شد

مولد برق خورشیدی در پایانه مسافربری امام رضا(ع) راه اندازی شد

مشهد - خبرگزاری مهر: مولد برق خورشیدی با هدف کاهش آلایندگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف سوخت در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر،، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد ظهر پنج شنبه در مراسم راه اندازی از مولد خورشیدی پایانه امام رضا(ع) اظهار کرد: راه اندازی این مولد برق در پایانه مسافربری امام رضا(ع)ا صرفه جویی 1.5مگاواتی برق را به همراه دارد.

محسن شریعتی بیان کرد: سالانه 24 میلیون نفر مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری مشهد جابه‌جا می‌شوند که حجم مصرف برق در پایانه‌های مسافربری شهر مشهد بالغ بر 1.5 مگاوات و بسیار بالا است.

وی گفت: مولد برق راه‌اندازی‌شده در پایانه امام رضا(ع) شامل 100 پنل خورشیدی 200 واتی و دو دستگاه "اینورتر" با سازه‌های فنری با زاویه قابل تبدیل است که سالانه 32 هزار کیلووات ساعت برق تولید و باعث صرفه جویی 8500 لیتر سوخت می‌شود.

شریعتی گفت:  در خراسان رضوی بیش از 300 روز آفتابی را شاهدیم و به همین دلیل پایانه مسافربری امام رضا(ع) ظرفیت احداث این مولد برق خورشیدی را دارد و این برای نخستین بار در این پایانه انجام شد.

وی توضیح داد: در مجموعه پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد، با احداث این پنل خورشیدی، تولید برق در نیروگاه در مقیاس‌های کوچک توسط بخش خصوصی ظرف یکی دو ماه دیگر امکانپذیر است که با بهره‌برداری از آن شاهد افزایش دو برابری راندمان خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: در دنیا استفاده از انرژی های تجدید پذیر مورد توجه است و ایران نیز ظرفیت های بالایی مثل انرژی  باد و خورشید را دارد که این ظرفیت را دارد تا در تولید انرژی های نوین گام اساسی بردارد.

علی آبسالان گفت:تنها از هفت درصد انرژی خورشیدی در تامین برق استفاده می شود شهرداری نیز برای توسعه استفاده از انرژیهای پاک فعالیت های بسیاری  در حال انجام دارد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از انرژی های نو در سبد مصرف انرژی خانواده ها گفت: ایران 300 روز آفتابی دارد و در مقایسه با دیگر کشورها می توانیم بیشترین استفاده را از این موهبت خدادادی داشته باشد.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تاکید کرد: شهرداری مشهد از سایر اشکال پنل های خورشیدی نیز برای بهره وری انرژی بهره خواهد برد.

آبسالان گفت: شهر مشهد برای استفاده از خودروها و موتورهای برقی آمادگی دارد که البته به خاطر گران بودن این وسایل مشکلاتی وجود دارد.

اولین مولد برق خورشیدی 20 کیلو واتی شهرداری مشهد  در پایانه مسافربری بهره‌برداری شد که صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی هوا و دستیابی به چشم‌انداز شهر هوشمند از جمله اهداف راه اندازی این مولد برق خورشیدی است.

کد خبر 2320154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha