۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۸

در جشنواره فیلم مسکو مطرح شد:

«انارهای نارس» نزدیک شدن به ویژگی‌های انسانی است

«انارهای نارس» نزدیک شدن به ویژگی‌های انسانی است

 نشست خبري فيلم  «انارهاي نارس» در قالب جشنواره فیلم مسکو برگزار شد و مجید رضا مصطفوی کارگردان و آنا نعمتی بازیگر این فیلم درباره مراحل شکل گیری ساخت این فیلم به خبرنگاران خارجی پاسخ دادند که طی آن مصطفوی یادآور شد: سعی کردم در این فیلم به ویژگی‌های انسانی نزدیک شوم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست مجيد رضا مصطفوي ضمن تشكر از هيات انتخاب جشنواره فيلم مسكو براي انتخاب این فیلم، گفت: خوشحالم كه با توجه به درخواست‌هايي كه ديگر جشنواره ها داشتند، اولين نمايش بين المللي «انارهاي نارس» در بخش مسابقه اصلي  جشنواره معتبر مسكو و در مهد سينماگران مهم تاريخ سينما اتفاق افتاد.

وی در پاسخ به سوال یکی از حاضرین درباره مضمون فیلم تازه اش گفت: زندگي  قشر كارگر با تمام سختي هاي روزمره، داراي روزنه هايي از اميد است. من تلاش كردم ويژگي هاي انساني اين قشر را به كمک تصوير سازي به مخاطب انتقال دهم.

همچنين  مصطفوي در پاسخ به سخنان خبرنگار نيويورک تايمز كه از فيلم به عنوان اثري جدي و محكم و در عين حال فرامرزي ياد كرد كه مي تواند با تمام مليتهاي مختلف ارتباط برقرار كند، گفت: زماني كه اين داستان در حال شكل گيري بود به دليل جنبه هاي انساني فيلم از جمله عشق، ايثار، گذشت مطمئن بودم كه مي تواند براي تمام آدمها باور پذير باشد و اتفاقات اين فيلم مي تواند در هركجاي دنيا رخ دهد. از همين شهر مسكو تا نیویورک مخاطبان می توانند این قصه را درک کنند و با آن ارتباط برقرار کنند.  

وی افزود: بيان احساسات و نمايش باورهاي معنوي انسانها در چهارچوب مرزهاي جغرافيايي نمي گنجد و من خوشحالم كه اين  تصوير واقعي از زن ايثارگر و صبور ايراني و در عين حال كنش گر براي شما مهم و متفاوت بوده است.

در ادامه نشست خبری فیلم «انارهای نارس» در جشنواره مسکو آنا نعمتي بازیگر این فیلم در جواب خبرنگار شبكه فرهنگ و هنر روسيه از سوابق كاري خود در ايران صحبت كرد و سپس درباره شكل گيري همكاري در اين فيلم و از تجربه هايش از مراحل تست گريم و تمرين هاي متفاوت و مستند با لباسهاي شخصيت انسي صحبت كرد. او از بازي در اين فيلم به عنوان فصل جديدي در عرصه بازيگري خود ياد كرد.

مصطفوي در پايان با اشاره به سخت تر شدن زندگي در جوامع امروزي تنها راه دلگرمي انسانها براي ادامه حيات و همزيستي مسالمت آميز را در تقويت باورها و عاطفه و انسان دوستي بدون در نظر گرفتن نژاد و دين و غلبه بر تبعيض و سهل انگاري و خشم دانست و گفت: تلاش كردم كه در اين فيلم به اين ويژگي هاي انساني نزديک تر شوم.

«انارهاي نارس» اولين ساخته مجيد رضا مصطفوي تنها نماينده سينماي ايران در بخش مسابقه اصلي فستيوال مسكو در كنار ١٥ فيلم برگزيده از سراسر جهان حضور دارد. پخش بين المللي فيلم به عهده محمد اطبايي است.

کد خبر 2320288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha