۷ تیر ۱۳۹۳، ۹:۴۲

شب گذشته در برج میلاد؛

پرونده هفته های فرهنگی استان تهران بسته شد

پرونده هفته های فرهنگی استان تهران بسته شد

پردیس - خبرگزاری مهر: شب گذشته پنجمین هفته فرهنگی استان تهران با محوریت شهرستانهای فیروزکوه، دماوند و پردیس در برج میلاد تهران به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران طی مدت اخیر هفته های فرهنگی ویژه شهرستانهای استان تهران با حضور هنرمندان در محل رواق هنری برج میلاد تهران برگزار شد. بر این اساس روزهای 4، 5 و 6 تیر به ترتیب روزهای فرهنگ و هنر شهرستان های دماوند، فیروزکوه و پردیس نام گرفت.

در برنامه های هفته فرهنگی و هنری از 2 تا 6  تیر ماه از ساعت 17 تا 22 در  محل رواق هنری برج میلاد اجرا شد، هنرمندان در رشته های مختلف سفالگری، نقاشی، تصویرسازی، قالیبافی، منبت، معرق و ... آثار و دستاوردهای خود را در معرض دید علاقمندان و مسئولان قرار دادند و خواستار حمایت مسئولان از قشر هنرمند شدند.

شب گذشته نیز که آخرین شب از هفته های فرهنگی شهرستانهای استان تهران بود، مسئولان شهرستان پردیس میهمان هنرمندان بودند و به بازدید از نمایشگاه های مربوطه پرداختند.

مسئولان عزم جدی برای حمایت از هنرمندان دارند

در این مراسم معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سخنانی ضمن تشکر از اهتمام ویژه مسئولان شهرستانهای استان در برگزاری این هفته های فرهنگی اظهار داشت: در واقع با تحقق این مهم، گوشه ای از توانمندی های هنرمندانی که تاکنون گمنام مانده اند، به مسئولان و شهروندان ارائه شد.

محمدحسین اسماعیلی با اشاره به اینکه پردیس شهرستانی تازه تاسیس است، افزود: در واقع باید مسئولان سایر بخشها به خصوص بخش فرهنگی و هنری نگاه ویژه ای به چنین شهرستانهای نوظهور داشته باشند تا بتوان زیرساختهای فرهنگی را در این مناطق ایجاد کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران آمادگی هرگونه حمایت از هنرمندان در رشته های مختلف را دارد، در شهرستانها نیز روئسای اداره فرهنگ و ارشاد باید با شناسایی هنرمندان، نسبت به ساماندهی و تهیه بانک اطلاعاتی آنها اقدام کنند.

این مسئول از عزم جدی مسئولان برای حمایت از هنرمندان خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه اولین قدم برای شناسایی هنرمندان، تشکیل انجمن های مختلف است که تا چند ماه آینده چند انجمن مهم در رشته های موسیقی، سینمای جوان و ... تشکیل خواهد شد.

اسماعیلی گفت: در هریک از این هفته ها سه شهرستان معرفی شده اند که در چهار دوره ای که تاکنون برگزار شده، استقبال بسیار خوبی از سوی مردم صورت گرفته و تاثیر مناسبی در ایجاد انگیزه در هنرمندان و ایجاد فرهنگ هنری در استان داشته است.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران یادآور شد: در پنجمین هفته فرهنگ و هنر مخصوص شهرستان های شرق استان در مجموع حدود 133 اثر تجسمی در رشته های مختلف نقاشی، خوشنویسی، معرق، منبت، مینیاتور و . . . به همراه 23 کارگاه هنری در رشته های صنایع دستی، هنرهای سنتی و آیینی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: معرفی نویسندگان، پژوهشگران، مطبوعات و جاذبه های تاریخی شهرستان های مذکور به همراه اجرای موسیقی های سنتی و محلی، اجرای تئاتر، پرده خوانی، نقالی و . . . در این هفته فرهنگی و هنری انجام شد.

اقدامات در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر قابل تقدیر است

در حاشیه این مراسم نماینده دماوند و فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار مهر با تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در برگزاری هفته های فرهنگی و  هنری اظهار داشت: اعتقاد دارم که وزارت ارشاد در مسیر اصلی خود یعنی حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری و هنرمندان قرار گرفته است.

حمیدرضا مشهدی عباسی با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید افزود: با وجود انتقاداتی که وجود دارد به نمایندگی از مجلس اعلام می کنم که در مجموع، اقدامات وزارت ارشاد و زیرمجموعه های آن از جمله اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر بوده و قابل تقدیر است.

وی برگزاری هفته های فرهنگی و هنری را اقدامی ارزنده دانست و عنوان کرد: این برنامه فرصتی مناسب برای هنرمندان برای ارائه توانمندی ها و استعدادهای نهفته آنان ایجاد کرده و امید می رود این حرکت ها تداوم یابد، در واقع زمانی که زمینه برای ارائه آثار هنری هنرمند فراهم می شود، بی شک این موضوع باعث ایجاد انگیزه و خلاقیت شده و زمینه ظهور و بروز آثار و تولیدات جدید هنری را فراهم می کند.

این نماینده مجلس یادآور شد: باید با همکاری مسئولین شهری از جمله فرمانداری و شهرداری و شورای شهر شرایطی را فراهم کرد که این گونه برنامه ها و نمایشگاه ها در شهرستانهای فیروزکوه و دماوند نیز اجرایی و برگزار شود.

لازم به ذکر است که در پنجمین و آخرین هفته فرهنگی استان تهران که متعلق به شهرستانهای دماوند، فیروزکوه و پردیس بود، در بخش نمایشگاهی 133 اثر تجسمی هنرمندان این سه شهرستان در رشته های مختلف شامل طراحی، خوشنویسی، نقاشی، منبت کاری، معرق کاری، مینیاتور، گرافیک، عکس، صنایع دستی و هنرهای سنتی به معرض دید عموم گذاشته شد.

همچنین در 23 کارگاه هنری در رشته های مختلف شامل هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی، صنایع دستی آثار هنرمندان این سه شهرستان به صورت عملی، به بازدیدکنندگان ارایه شد.

کد خبر 2320707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha