۷ تیر ۱۳۹۳، ۹:۲۴

مولوی مهروزهی:

علما و خانواده‌ها نقش مهمی در پیشگیری جوانان از آلودگی به مواد مخدر دارند

علما و خانواده‌ها نقش مهمی در پیشگیری جوانان از آلودگی به مواد مخدر دارند

زاهدان-خبر گزاری مهر: امام جمعه اهل سنت زرآباد اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشور افغانستان در معرض آسیب‌های زیادی قرار گرفته است و لذا نقش علما و خانواده ها در پیشگیری و آگاه سازی جامعه در این رابطه بسیار سنگین تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مولوی عبدالملک مهروزهی روز جمعه در نخستین گردهمایی آسیب شناسی مسائل اجتماعی با موضوع اعتیاد در بخش زراباد اظهار داشت: هم مرزی با دو کشور تولید کننده مواد مخدر و استقرار در مسیر ترانزیت مواد مخدر این استان را در معرض خطرات بسیاری قرار داده است که همین موضوع تکلیف خانواده‌ها، معتمدین، علما و نخبگان را در راستای آموزش و فرهنگسازی تشدید می‌کند.

وی ابراز داشت: در اسلام تأکید بسیاری بر تقویت نهاد خانواده و بعد از آن جامعه و محیط اجتماعی شده‌است که این امر در گرو مشارکت اجتماعی و تقویت فرهنگی موثر ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه مؤثرترین عامل پیشگیرى از اعتیاد نهاد خانواده است ادامه داد: بیشترین تأثیر مخرب اعتیاد بر ارکان خانواده وارد می‌شود که این مهم هوشیاری بیشتر خانوده‌ها را می‌طلبد

مولوی مهرورزهی با اشاره به اینکه بیشترین تأثیر مخرب اعتیاد بر ارکان خانواده وارد مىآید ابراز داشت: مؤثرترین عامل پیشگیرى از اعتیاد نهاد خانواده است و لذا باید در این راستا بر هوشیاری بیشتر خانوده‌ها افزود.

وی گفت: حمایت بیش از اندازه و اغماض بی‌نهایت پدر و مادر از فرزند موجب می شود کودک بسیار پرتوقع و به اصطلاح نازپرورده بار آید و در نتیجه به ‌تدریج در سازش با دیگران دچار اشکال شود.

وی ادامه داد: چنین فرزندانی به‌عنوان یک موجود ضد اجتماعی طعمه خوبی برای قاچاقچیان مواد مخدر و جنایتکاران به ‌شمار می‌‌آیند و لذا رابطه صحیح پدر و مادر با کودک از انحراف و کجروی احتمالی جوانان بسیار تاثیر گذار است.

دشمن به دنبال از بین بردن ارزش های اسلامی است

در این همایش همچنین مسئول نهاد رهبری در امور اهل سنت شهرستان چابهار نیز با بیان اینکه دشمن سناریوهای متعددی را برای ضربه زدن به اسلام و جوانان در دستور کار دارد از شیوع اعتیاد نیز به عنوان یکی از حربه های دشمن برای ضربه به مسلمانان یاد کرد.

حجت الاسلام علی غلامی اظهار داشت:  دشمنان اسلام با همه ابزارهای خود به سمت از بین بردن ارزش‌های اسلامی و وحدت و نشاط جوانان مسلمان هستند که گسترش اعتیاد نیز بخشی از سناریوی دشمن برای نیل به این هدف است.

وی از تمامی اقشار جامعه و مسئولان خواست تا با عزمی راسخ  و با هدفی مشترک در راستای ریشه کنی این بلای خانمان سوز حرکت کنند.

 

کد خبر 2320736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha