۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۸:۲۸

در ماه رمضان/

ارتباط زنده با مکه مکرمه و حرم رضوی برنامه ویژه سیمای خراسان رضوی است

ارتباط زنده با مکه مکرمه و حرم رضوی برنامه ویژه سیمای خراسان رضوی است

به گزارش خبرگزاری مهر: مدیرکل صدا سیما خراسان رضوی ارتباط زنده با مکه مکرمه در ساعت 12.15 دقیقه هر روز و ارتباط با حرم مطهر در ساعت 18.20 دقیقه را از ویژه برنامه‌های سیمای خراسان روضی در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی ظهر شنبه  در سالن ورزشی منطقه 9 شهرداری مشهد و در بازدید از دکور برنامه افطار صدا و سیمای خراسان رضوی؛ ارتباط زنده با مکه مکرمه در ساعت 12.15 دقیقه هر روز و ارتباط با حرم مطهر در ساعت 18.20 دقیقه را از ویژه برنامه‌های سیمای خراسان روضی در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

ارسیا صنعتی که مجری مشهدی مقیم تهران است، مجری ثابت برنامه و مسعود روشن پژوه مجری پنج روز ابتدایی ماه مبارک رمضان خواهند بود که به تناوب در ایام این ماه تغییر خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد : امسال برنامه های متفاوتی را با رویکرد نشاط معنوی و امیدآفرینی و با موضوعاتی از جمله سبک زندگی اسلامی را در برنامه‌های صدا و سیمای استانی در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ادامه داد: ویژه برنامه افطار ما با توجه به استقبال خوب سال گذشته و حضور مجریان و مهمانان برجسته امسال نیز با رویکردی مشابه به ویژه با موضوعات محله محوری و توجه به خانه و خانواده و مساجد در سه لوکیشن در یک قاب تصویری با متراژ 250 متر که یکی از بزرگترین لوکیشن‌های برنامه‌های افطار کشور به شمار می‌رود، آماده می شود.

نهاوندی با بیان اینکه "برنامه‌هایی از جمله جنگ شبانه و ترمه گلی در ایام ماه مبارک رمضان با رویکردهایی متناسب با فضای این ماه به روی آنتن خواهد رفت" خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی چون «یار امیر» با موضوع نهج‌البلاغه و «یک حرف بس است» با موضوع کلام بزرگان و نیز ترتیل قرآن از ویژه برنامه‌های تولیدی ما برای ایام این ماه مبارک خواهند بود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی تصریح کرد: سیمای خراسان رضوی در طول ماه مبارک برنامه ترتیل قرآن شبکه قرآن و شبکه یک را نیز تامین خواهد کرد و ویژه برنامه‌های تاثیرگذاری را برای شب‌های قدر در دستور کار داده است.

وی گفت: پخش تفسیر قرآن آیت‌الله علم‌الهدی و تلاوت‌های مجلسی در دو نوبت و همچنین مسابقاتی مانند مسابقه هشت و مسیر طلایی با جهت گیری ویژه ماه رمضان از دیگر برنامه‌های ما در این ماه به شمار می‌رود.

نهاوندی افزود: امسال نیز برای سال اولی ها برنامه هایی مانند کلاه قرمزی خداحافظ بچه و سریال خامه به دوش را در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صدای خراسان رضوی اظهار کرد: ویژه برنامه‌های افطار و سحر و برنامه‌های تاثیرگذار روزانه در این شبکه تهیه شده است و همچنین با توجه به وجود معاونت برون مرزی و رادیوهای ازبکی، تاجیکی و دری در این شبکه‌ها نیز برنامه‌هایی برای مخاطبان ویژه آن‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: برای رمضان امسال مجموعا چهارده ویژه برنامه رادیویی و تلویزیونی تهیه کرده‌ایم که به صورت جذاب و تاثیرگذار از شبکه‌های صدا و سیمای خراسان رضوی پخش خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت‌های برنامه‌های این شبکه در رمضان امسال نسبت به سال گذشته تصریح کرد: درون مایه اصلی این برنامه‌ها تغییر نکرده است اما به صورت ریزتر و دقیق‌تر پیگیری می‌شوند؛ به عنوان مثال موضوع برنامه سفره‌های همدلی در سال گذشته هم سبک زندگی بود اما امسال به صورت جزیی‌تر به مباحثی همچون رزق حلال و نقش مساجد در رسیدن جامعه به اولویت‌های فرهنگی خود می‌پردازد.

 

کد خبر 2321351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha