۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۰

دنیس مینا برای دریافت سومین جایزه کتب جنایی خیز برداشته است

دنیس مینا برای دریافت سومین جایزه کتب جنایی خیز برداشته است

دنیس مینا که تاکنون دو جایزه معتبر کتاب‌های جنایی را در کارنامه اش دارد، برای دریافت یک جایزه مهم جنایی دیگر خیز برداشته است. 

دنیس مینا که تاکنون دو جایزه معتبر کتاب‌های جنایی را در کارنامه اش دارد، برای دریافت یک جایزه مهم جنایی دیگر خیز برداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی.بی.سی، این نویسنده که تا کنون دو جایزه معتبر تیکستونز را در دو سال پیاپی از آن خودش کرده، با راه یافتن به فهرست نهایی این رقابت برای بار سوم، ممکن است هت تریک بکند.

این نویسنده اسکاتلندی برای کتاب «جاده سرخ» که آخرین کتاب از مجموعه «دی آلکس مولو» است، به فهرست نهایی این جایزه راه یافته است.

دنیس مینا جایزه تیکستونز را که به بهترین رمان جنایی سال در بریتانیا تعلق می گیرد سال پیش برای رمان «خدایان و هیولاها» دریافت کرد و در سال 2012 همین جایزه را برای «پایان فصل زنبور» به خانه برد.

او در رمان «خدایان و هیولاها» که سومین رمانش درباره قهرمانی به نام آلکس مورو بود، داستان جنایتی در گلاسکو را روایت کرد که یک زن جوان در آن نقش دارد.

امسال 6 رمان نویس برای این رقابت به مرحله فینال رسیده اند که پیتر مای و استاو شرز از جمله آنها هستند. شرز برای «یازده روز» فینالیست شده که دومین کتاب از مجموعه‌ای با شخصیت های اصلی به نام جک کاریگان و ژنوا میلر است. و پیتر مای نیز سال پیش در فهرست نهایی این رقابت جای داشت.

نویسندگان راه یافته به فهرست نهایی این رقابت عبارتند از :

دنیس مینا برای «جاده سرخ»

مالکوم مک کی برای «مرگ ضروری لوییس وینتر»

پیتر مای برای «شطرنج بازان»

بلیندا باوئر برای «کنجکاو»

الی گریفیث برای «سقوط مرگبار»

استیو شرز برای «یازده روز»

در فهرست این جایزه که امسال  دهمین سالش را پشت سر می گذارد، بلیندا باوئر برنده خنجر طلای سال 2010 جای دارد و گریفیث نیز با پنجمین رمانش از مجموعه ای جنایی از دیگر فینالیست ها است.

تنها رمان نویس نوقلم در این فهرست مالکوم مک کی است که کتابش اولین کتاب از یک سه گانه جنایی است.

گروه داوری این رقابت به ریاست استیو موزبی کار انتخاب بهترین اثرجنایی سال بریتانیا را انجام می دهند. این نویسنده دو سال پیش از فینالیست‌های این جایزه بود، اما این رقابت را به دنیس مینا واگذار کرد.

نام برنده در دوازدهمین جشنواره سالانه آثار جنایی که در هاروگیت برگزار می‌شود، در تاریخ 17 جولای معرفی خواهد شد.

برنده این رقابت یک جایزه 3 هزار پوندی دریافت می کند.

جایزه تیکستونز که امسال برای دهمین سال اهدا می‌شود به نویسندگان بریتانیایی و ایرلندی خالق آثار جنایی تعلق می گیرد. 

کد خبر 2323692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha