۱۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲

با حضور قاری مصری/

17 محفل انس با قرآن در خراسان شمالی برگزار می شود

17 محفل انس با قرآن در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 17 محفل انس با قرآن با حضور محمد قطب الطویل، قاری برجسته مصری در این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی چهارشنبه شب در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری محافل انس با قرآن در خراسان شمالی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، از برنامه ریزی برای حضور قاری برجسته مصری در خراسان شمالی به منظور برگزاری محافل انس با قرآن خبر داد.

در این نشست که مدیرکل تبلیغات اسلامی، نماینده اداره کل فر هنگ و ارشاد اسلامی، نماینده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) و نماینده جامعه قاریان قرآن خراسان شمالی حضور داشتند، حجت الاسلام سهرابی اظهار داشت: در ماه رمضان امسال 17 محفل انس با قرآن با حضور محمد قطب الطویل، قاری برجسته مصری در این استان برگزار می شود.

به گفته وی این محفل های انس با قرآن از هجدهم تیر ماه آغاز می شود و به مدت پنج روز تا بیست و دوم این ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به تأثیر برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته بین المللی در بین نسل های جوان و نوجوان از دستگاه ها و ادارات مختلف خراسان شمالی خواست تا در زمینه برگزاری این محافل با اداره کل اوقاف و امور خیریه همفکری و همکاری کنند.

وی هدف از برگزاري محافل انس با قرآن در خراسان شمالی را آشنايي قشر جوان و انس بيشتر با قرآن به ويژه در ماه مبارک رمضان دانست و اضافه کرد: این مراسم ها پس از نماز مغرب و عشاء در مساجد برگزار می شود.

حجت الاسلام سهرابی با دعوت از تمامی قاریان، حافظان و مفسران قرآن کریم و نیز مردم ولایی و قرآنی استان برای شرکت در این محافل قرآنی، افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی برای انس بیشتر با قرآن و گرفتن ره توشه برای آخرت محسوب می شود.

در ادامه این نشست مسؤولان و مدیران حاضر در مورد مورد ابعاد مختلف برگزاری محافل انس با قرآن از جمله تبلیغات و اطلاع رسانی، مساجد و اماکن محل برگزاری و ... بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است، بنا بر اعلام مسؤولان دارالقرآن کریم خراسان شمالی در حال حاضر در این استان 288 حافظ و 77 قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت می کنند.

از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با 51 نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و افزون بر این تعداد، در حال حاضر در استان 412 نفر به صورت تجربی و سنتی و 253 نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند.

در طول سال در خراسان شمالی 35 مؤسسه قرآنی، 104 خانه قرآن شهری و روستایی و 629 جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر است.

کد خبر 2324308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha