۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۸

در گفتگو با مهر عنوان شد:

بسکتبال به دنبال قهرمانی در کاپ آسیاست/ اعزام مشروط صمد به اسپانیا

بسکتبال به دنبال قهرمانی در کاپ آسیاست/ اعزام مشروط صمد به اسپانیا

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با اشاره به اعزام تیم ملی به مسابقات کاپ آسیا گفت: اگرچه خیلی از بازیکنان اصلی و ملی‌پوش را در اختیار نداریم اما به دنبال این هستیم تا از عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها دفاع کنیم. وی همچنین در رابطه با برخی بازیکنان غایب در اردوی تیم ملی توضیح داد.

محمدرضا مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر، بر اهمیت آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان و بعد از آن بازی‌های آسیایی تاکید کرد و اظهار کرد: حضور در مسابقات کاپ آسیا یک تدارک خوب برای این دو رویداد جهانی و آسیایی به حساب می‌آید اما در عین حال نتیجه گیری در این رقابت هم برای‌مان اهمیت خود را دارد.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی بسکتبال ایران در دوره پیشین مسابقات کاپ آسیا به عنوان قهرمانی دست یافت، تصریح کرد: اگرچه خیلی از بازیکنان اصلی و ملی‌پوش‌مان را برای دوره جدید این رقابت‌ها در اختیار نداریم اما می‌رویم تا در کنار هدف اولیه که رسیدن به آمادگی و انسجام بیشتر تیمی است بازهم قهرمان شویم. این قهرمانی به جای خود برای‌مان مهم است چون با دستیابی به آن به طور مستقیم سهمیه جام ملت‌های 2015 آسیا که انتخابی المپیک 2016 برزیل است را به دست می‌آوریم.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال تاکید کرد: در هر صورت در آستانه حضور در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی شرکت کردن در کاپ آسیا فرصت خوبی برای بازیکنان ایران خواهد بود به خصوص اینکه ترکیب جدیدی به این رقابت‌ها اعزام می‌شود. این ترکیب بازیکنانی دارد که حضور در اینگونه مسابقات رسمی را کمتر تجربه کرده‌اند اما حالا فرصتی برای‌شان ایجاد شده تا در یک میدان رسمی دیگر محک بخورند.

وی یادآور شد: علاوه بر همه اینها تیم‌های شرکت کننده در کاپ آسیا همگی حریفان آسیایی ما هستند. چه بسا قرعه بازی‌های آسیایی بازهم ما را رو در رو با برخی از این تیم‌ها قرار دهد. در کل حضور در کاپ آسیا را غنیمت شمرده و به دنبال کسب بهترین نتیجه و رسیدن به آمادگی بالاتر هستیم.

مشحون با یادآوری اینکه همه اینها در حالی است که بازیکنانی همچوم مهدی کامرانی، حامد آفاق و صمد نیکخواه بهرامی در کاپ آسیا غایب هستند، تصریح کرد: البته جایگاه این بازیکنان برای رویدادهای اصلی پیش رو محفوظ است. آفاق و کامرانی که به خاطر مسائل شخصی طی این مدت نتوانسته بودند در تمرینات شرکت کنند همراه با حدادی از شنبه به اردو ملحق می‌شوند و تمرینات‌شان را آغاز می‌کنند. این بازیکنان طی مدت زمان حضور تیم ملی در کاپ آسیا هم باید تمرینات‌شان را دنبال کنند تا آمادگی‌شان حفظ شود.

وی در رابطه با وضعیت صمد نیکخواه بهرامی هم گفت: صمد هم به محض اینکه بتواند اجازه پزشک معالجش را بگیرد در تمرینات شرکت می‌کند.

"احتمال دارد صمد نیکخواه بهرامی به مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی نرسد"؟، مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال در پاسخ به این پرسش مهر گفت: بعید هم نیست؛ در هر صورت استفاده از این بازیکن و اعزام او به این دو رویداد به وضعیت سلامتی‌اش بستگی دارد. به طور حتم فقط در صورتیکه او سلامتی کاملش را به دست بیاورد و بتواند به طور کامل و بدون اینکه مشکلی وضعیت سلامتش را تهدید کند، در اختیار تیم باشد از حضورش استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال نزدیک بودن فاصله مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی حساسیت کادر فنی را در انتخاب بازیکنان اعزامی به اسپانیا بیشتر می‌کند. در عین حال سلامتی و آینده بازیکنی مانند صمد هم برای‌مان مهم است. امیدواریم این بازیکن شرایط لازم برای حضور در ترکیب تیم ملی را به دست بیاورد.

به گزارش مهر، مسابقات کاپ آسیا طی روزهای 21 تا 28 تیرماه در ووهان چین برگزار می‌شود. همچنین مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان 8 تا 23 شهریورماه به میزبانی مشترک پنج شهر اسپانیا برگزار می‌شود. بعد از بازگشت از اسپانیا، تیم ملی بسکتبال باید آماده شرکت در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی شود که طی روزهای 28 شهریورماه تا 12 مهرماه برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 2324749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha