۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲

لایق در گفتگو با مهر:

تورنمنت لهستان اهمیت زیادی برای آزادکاران دارد/ اولویت بازیهای آسیایی است

تورنمنت لهستان اهمیت زیادی برای آزادکاران دارد/ اولویت بازیهای آسیایی است

مربی تیم ملی کشتی آزاد در حاشیه اردوی آماده سازی ملی پوشان و حضور در تورنمنت زیلکوفسکی لهستان گفت: این میدان بین المللی برای برخی از آزادکاران مدعی دوبنده تیم ملی اهمیت و حساسیت فراوانی دارد.

رضا لایق در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان طی روزهای 9 تا 13 مرداد ماه در شهر دبروا برگزار می شود که این تورنمنت بین المللی برای برخی از مسافران این جام اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از اوزانی که اهمیت فراوانی برای مدعیان و کادر فنی دارد وزن 125 کیلوگرم و حضور مدعیانی همچون پرویز هادی و کمیل قاسمی است. مطمئنا عملکرد این دو مدعی سنگین وزن در جام زیلکوفسکی می تواند تکلیف ملی پوش این وزن را برای کادر فنی روشن کند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: البته مدعیان اوزان 65 و 86 کیلوگرم نیز وضعیت مشابهی دارند و باید با عملکرد خود در این تورنمنت بین المللی، توانایی و جایگاه خود را اثبات کنند. ضمن اینکه سید احمد محمدی نیز پس از کسب مجوز حضور در این تورنمنت باید بهع خوبی از فرصت استفاده کرده و به نوعی غیبت به دلیل مصدومیت خود را به خوبی جبران کند.

لایق خاطر نشان کرد: محمد جواد ابراهیمی و محمدحسین محمدیان نیز در وزن 86 کیلوگرم به عنوان جوانان با انگیزه و آینده دار این وزن باید طوری در لهستان کشتی بگیرند که جایگاه خود را تثبیت و خیال کادر فنی را از آینده این وزن آسوده کنند.

وی با اشاره به رویدادهای مهم پیش روی تیم ملی کشتی آزاد گفت: بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی به عنوان اهداف اصلی ما در سال جاری است که مطمئنا کسب نتیجه در هر دو میدان برای ما از اهمیت فراوانی برخوردار است. البته آنچه مسلم است بازیهای آسیایی با توجه به رنکینگ تیمی ایران و اهمیت مدال های رشته کشتی برای ما از اولویت بیشتری برخوردار است. از سویی دیگر رقابتهای جهانی نیز میدانی مهم و حساس برای ما تلقی می شود و باید برای رنکینگ فیلا با تمام توان در این مسابقات به میدان برویم.

لایق در خاتمه گفت: تمام تلاش کادر فنی و فدراسیون کشتی بر آن است تا بتوانیم از دو تیم خوب و آماده برای این دو رویداد مهم بهره ببریم که البته ممکن است در برخی از اوزان از یک کشتی گیر و در برخی اوزان از دو کشتی گیربرای بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی استفاده کنیم. به هر حال تمامی آزادکاران منتخب هم اکنون در اردوی تیم ملی هستند و تمرینات خوبی را می گذرانند تا برترین نفرات در زمان مورد نظر به میدان بروند.
 

کد خبر 2325146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha