۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰

«دینگو مارو» بالاخره منتشر شد/ روایت موسیقایی یک موجود نامرئی

«دینگو مارو» بالاخره منتشر شد/ روایت موسیقایی یک موجود نامرئی

آلبوم موسیقی «دینگو مارو» به آهنگسازی و خوانندگی محسن شریفیان سرانجام بعد از مدت ها انتظار روانه بازار موسیقی شد.

محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی لیان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: آلبوم «دینگو مارو» با همکاری اعضای گروه لیان و بهنام شهرکی تولید شده و به نظر من پیوندی جذاب و گیرا میان موسیقی ایران و موسیقی بین المللی است. در این آلبوم تلاش کردیم نمایشی متفاوت از قدرت و تاثیرگذاری موسیقی جنوب کشورمان را به مخاطب ارائه دهیم و امیدواریم توانسته باشیم در این راه موفق عمل کنیم.

این خواننده توضیح داد: هر قطعه این آلبوم تلفیقی از موسیقی جنوب ایران با موسیقی های نقاط مختلف دنیا از جمله موسیقی اسپانیایی، هندی، افریقایی، استرالیایی، جامائیکایی (ره گه) و موسیقی های الکترونیک روز نظیر ترنس و هاوس است که تا به امروز کمتر هنرمندی کارهایی را در این زمینه و فضا به مخاطب ارائه داده است.

وی با اشاره به نام آلبوم هم بیان کرد: نام آلبوم از اولین قطعه آن «دینگومارو» گرفته شده است. دینگومارو، یک نوع بیماری روانی زار است که دریانوردان جنوب را مبتلا می‌کند و راه درمان آن مجلس قربانی و ساز و آواز و اورادخوانی است که هیچ معنا و مفهوم خاصی ندارند و تحت تاثیر فرهنگ آفریقایی  هستند.

براساس این گزارش در خبرهای قبلی گفته شده بود این اثر توسط شرکت جمی موزیک رکوردز دارای رایت بین المللی است و  به زودی در سراسر ایران توسط هنر شهر (شرکت ایرانگام) توزیع خواهد شد  این در حالی است که  پخش بین المللی این آلبوم نیز شرکت لبینا رکوردز امریکا خواهد بود.

دينگو مارو اسم يك نوع زار در هرمزگان است، موجودى نامريي كه به گمان معتقدان آن در انسان حلول مى كند و در جنوب براى درمان آن مراسمى بر پا مى كنند.

در این کار شاهد همکاری چهره های مطرح و جوان موسیقی ایرانی همچون همایون نصیری (کونگا)، درشن آنن (طبلا و آواز هندی)، بابک شهرکی (کمانچه)، مجید ناظم پور (عود)، دارا دارایی (گیتار بیس)، پیام رونق (دیجی ریدو)، مسعود همایونی(گیتار الکترونیک)، احسان فرامرزی پور (گیتار فلامنکو)، سارا نادری (رباب و دو تار)، اعضای گروه موسیقی لیان «حمید اکبری (دمام، تمپو و کاخن) حسین سنگسر (دایره و دم دم)، محمود بردک نیا (دمام و شیکر)، مرتضی پالیزدان (ضرب و دایره)، بهنام شهرکی (درامز پرگرامینگ و کیبرد)، محمد کبیری (همخوان)، آساره آستارکی (همخوان) و احمد قاید (همخوان)» با محسن شریفیان هستیم.

اين آلبوم، موسيقى جنوب را با محوريت بوشهر با سبك ها و موسيقى ديگر ملل در آميخته است.

کد خبر 2325153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha