۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۹

سالاری:

جام جهانی قطر فرصت‌های بسیار خوب اشتغال در بوشهر ایجاد می‌کند

جام جهانی قطر فرصت‌های بسیار خوب اشتغال در بوشهر ایجاد می‌کند

بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: با توافقات صورت گرفته با کشور قطر، جام جهانی قطر فرصت‌های بسیار خوب اشتغال در بوشهر ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران  با اشاره به توافق سال گذشته وزاری خارجه ایران و قطر اظهار داشت: قرار بود مناطقی برای سرمایه گذاری در دو کشور مشخص شده که علاوه بر بوشهر، بندرعباس نیز جزو گزینه‌های پیشنهادی ایران بوده که قطر پس از بررسی های فراوان بوشهر را برای ادامه همکاری انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه منطقه مورد نظر ایران و قطر برای سرمایه گذاری همان منطقه آزاد بوشهر نیست تصریح کرد: ممکن است قطری‌ها به میزانی که زمین و عرصه احتیاح داشته باشند در منطقه آزاد تعیین شده در اختیارشان قرار داده تا فعالیت کنند.

استاندار بوشهر ادامه داد: ما نیز برای انتخاب مناطق مورد نظر رفته و بندر الرویس را برای صادرات مصالح ساختمانی شن وماسه و بندر دوحه را نیز برای صادرات اقلام غذایی اعم از صیفی جات، ماهی، میگو، مرغ و گوشت و... انتخاب کردیم.

صادرات سالانه 300 میلیون دلار شن و ماسه

وی با بیان اینکه اگر در کار اقتصادی کاری انجام ندهیم حاشیه زا خواهد بود اضافه کرد: باید به دقت در زمینه‌های اقتصادی پیش رفته به گونه‌ای که تولید کنندگان هم طبق روال نفعی برده و مانع حاشیه زایی برای این مهم شویم.

سالاری با بیان اینکه سرمایه گذاری به مفهوم تولید نداریم، تصریح کرد: پیش بینی می شود در بخش صادرات شن و ماسه سالانه بیش از 300 میلیون دلار برای بوشهر درآمد داشته و احتمالا 500 میلیون دلار صادرات به قطر انجام شود.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر باید واحدهایی برای عرضه نمایشگاهی داشته و در خصوص محل ذخیره مصالح ساختمانی نیز کارهایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه میزبان بودن قطر برای جام جهانی برای ما بسیار مفید خواهد بود ادامه داد: امید داریم بخش قابل توجهی از مردم با توجه به این توافق نامه درگیر فعالیت های تجاری شده و فرصت های شغلی خوبی در سراسر استان برای جوانان به وجود آید.

کد خبر 2325488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha