۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۲۰:۰۱

بازوند تاکید کرد:

بانکهای بیکارترین استان کشور دغدغه بیشتری برای اشتغال داشته باشند/ لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات

بانکهای بیکارترین استان کشور دغدغه بیشتری برای اشتغال داشته باشند/ لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان با بیان اینکه بانکهای بیکارترین استان کشور باید دغدغه بیشتری برای اشتغال داشته باشند، بر ضرورت رفع مشکل پرداخت تسهیلات اشتغالزا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند بعدازظهر شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به ابلاغ تسهیلات اشتغالزای مربوط به سه ماه نخست سالجاری به استان اظهار داشت: این تسهیلات در شورای عالی اشتغال با حضور همه مدیران عامل بانکهای کشور بدون هیچ گونه شرط و شروطی تصویب و سپس ابلاغ شده است.

وی با اشاره به شرایط تعیین شده توسط برخی بانکهای استان برای پرداخت این تسهیلات عنوان کرد: در دستورالعمل ابلاغی از سوی شورای عالی اشتغال هیچ گونه شرطی در مورد نوع طرح و همچنین وضعیت منابع و مصارف بانکها مورد اشاره قرار نگرفته است.

استاندار لرستان تصریح کرد: در این راستا نیز از بانکهای استان می خواهیم که با رویکرد و نگاه مثبت تا پایان تیرماه سالجاری نسبت به بررسی مجدد طرح های ارجاع شده اقدام کرده و مشکل تسهیلات این طرح ها را حل کنند.

بازوند با بیان اینکه استانهای دیگر تسهیلات اشتغالزای ابلاغی را پرداخت کرده و بانکها در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده اند افزود: با این تفاسیر باید مدیران عامل بانکهای استانی که بیشترین نرخ بیکاری را در کشور دارد در این زمینه دغدغه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید بانکها در مقابل پرداخت تسهیلات اشتغالزا در استان گارد و موضع بگیرند تصریح کرد: بانکهایی که دستورالعمل ابلاغی از مرکز و شرایط و شروط مطرح شده در آن مانع پرداخت تسهیلات شده  باید بروند و این مشکل را حل کنند.

استاندار لرستان ادامه داد: امیدواریم در جلسه بعدی کارگروه که ابتدای مردادماه برگزار می شود مابقی بانکهای استان مانند دو بانک سپه و رفاه کار پرداخت تسهیلات طرح های اشتغالزا را انجام داده و بهانه ای در زمینه نبود منابع و یا ایرادات دیگر نداشته باشند.

بازوند با بیان اینکه بانکهای لرستان باید با توجه به نرخ بالای بیکاری موجود در استان برای جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزا رایزنی و پیگیری کنند یادآور شد: باید به گونه ای عمل شود که بتوان با همکاری بانکها در مسیر کاهش بیکاری در استان گام برداشت.

کد خبر 2325667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha