۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۴

برنامه جدید مقابله با زمین خواری‌های نفتی اعلام شد

برنامه جدید مقابله با زمین خواری‌های نفتی اعلام شد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس با تشریح برنامه جدید مقابله با زمین خواری های نفتی در عسلویه اعلام کرد: هم اکنون 65 هزار نفر در فازهای در حال توسعه پارس جنوبی و طرح‌های پتروشیمی مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی یوسفی در تشریح مهمترین برنامه های مقابله با زمین خواری ها در مناطق نفت و گازخیز عسلویه، گفت: با هماهنگی سازمان محیط زیست و منابع طبیعی استان بوشهر در پارس شمالی اراضی دولتی را برای توسعه پروژه های صنعت نفت تملک کنیم که فضای زمین خواری در منطقه ایجاد نشود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس با بیان اینکه پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیر گذار در حوزه انرژی و اقتصاد کشور است و باید با کار و تلاش زمینه پیشرفت طرحهای توسعه ای پارس جنوبی را فراهم شود، تصریح کرد: سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران وظیفه اداره و راهبری حوزه عملیاتی پارس جنوبی، پارس ٢ و پارس شمالی را بر عهده دارد و لازم است با یک برنامه ریزی صحیح و اصولی زیر ساخت های این منطقه بیش از پیش توسعه یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر نقش حاکمیتی این سازمان در مناطق سه گانه پارس خواستار شتاب در توسعه زیر ساختها در منطقه پارس ٢ شد و افزود: تحصیل و تملک اراضی مورد نیاز صنعت نفت برای شتاب در انجام پروژه های ملی در این منطقه یک امر ضروری است و باید با تلاش پیگیری شود.

وی در ادامه با یادآوری اینکه به دلیل تعدد دروازه های گمرکی یک کالا در پارس جنوبی برای انتقال از یک فاز به فازی دیگر چهار مرتبه توسط ماموان گمرک چک و بازرسی می شود، تبیین کرد: هم اکنون بیش از ٦٥ هزار نفر در فازهای در حال توسعه میدان گازی پارس جنوبی و سایر طرحهای صنعتی فعال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 2326026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha