۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۳

والی:

ادامه خشکسالی های ساوه سد الغدیر را با کاهش جدی آب مواجه می کند

ادامه خشکسالی های ساوه سد الغدیر را با کاهش جدی آب مواجه می کند

اراک- خبرگزاری مهر: رئیس امور بهره برداری سد الغدیر ساوه با اشاره به اینکه کمبود آب در این شهرستان جدی است گفت: ادامه روند خشکسالی های شهر ساوه، سد الغدیر این شهرستان را با کاهش جدی ذخیره ی آب مواجه می کند.

علی والی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: صرفه جویی، استفاده بهینه و افزایش راندمان آب با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی، از راههای مقابله با کمبود آب  است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حجم آب سد الغدیر ساوه نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون متر مکعب افزایش یافته است تصریح کرد: در حال حاضر حجم مفید سد الغدیر ساوه 13 میلیون متر مکعب است.

رئیس امور بهره برداری سد الغدیر ساوه دبی ورودی آب این سد را 800 لیتر بر ثانیه دانست و افزود: در حال حاضر حجم کل آب سد الغدیر ساوه 28 و هشت دهم میلیون متر مکعب است.

والی خاطرنشان کرد: سد الغدیر ساوه با 265 متر طول تاج و حجم 277 میلیون متر مکعب آب از نوع دو قوسی بتونی است که در سال 72 برای هدف تامین برق و آب کشاورزی 23 هزار هکتار از اراضی این شهرستان احداث شد.

وی همچنین از انجام پنجمین مرحله پایش کیفیت منابع آب این سد خبر داد و افزود: این برنامه پایش،شامل نمونه برداری از اعماق مختلف آب این سد و آی ورودی از سرشاخه هاست که توسط گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطفه ای استان مرکزی انجام شده است.

وی ادامه داد:ن مونه های جمع آوری شده به آزمایشگاه ارسال و در آنجا برای کنترل کیفیت آب سد، پارامترهای فیزیکی و شیمیایی و میکروبی نمونه ها آنالیز می شوند.

والی تصریح کرد: کنترل مداوم کیفیت آب دریاچه سدها مسئله ای حیاتی است که در دستور کار گروه محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای استان مرکزی قرار دارد.
 

کد خبر 2326187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha