۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱

پنجمین یادمان مهدی آذر‌یزدی در یزد برگزار می‌شود

پنجمین یادمان مهدی آذر‌یزدی در یزد برگزار می‌شود

پنجمین یادمان پیر نیک‌اندیش ادبیات کودک و نوجوان، مهدی آذر یزدی با عنوان «یاد آذر»، در محل مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل کانون استان یزد با اعلام این خبر گفت: پنجمین یادمان استاد مهدی آذریزدی، هم‌زمان با پنجمین سال‌‌گرد وفات این بزرگ‌مرد با هدف پاس‌داشت سال‌ها تلاش خالصانه‌ وی در زمینه‌ ادبیات کودک و نوجوان، در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی‌هنری کانون استان یزد برگزار خواهد شد.

عباسعلی دانافر با بیان این‌که مسوولان کانون استان یزد، برنامه‌ ویژه‌ای برای آیین «یاد آذر» تدارک دیده‌اند، افزود: در این ویژه‌برنامه، مسوولان و صاحب‌نظران فرهنگی و ادبی استان و علاقه‌مندان به آثار وی در کنار کودکان و نوجوانان به‌عنوان مخاطبان خاص آذر حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: استاد مهدی آذریزدی را به قطع می‌توان بنیان‌گذار ادبیات حرفه‌ای کودک و نوجوان در ایران دانست. شاید بتوان گفت، مجموعه‌ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، آغازگر ورود جدی به عرصه ادبیات کودک است. وی کسی بود که ضرورت پرداختن تخصصی به ادبیات کودک و نوجوان را احساس کرد. این در حالی است که تا پیش از تلاش‌های استاد مهدی آذر یزدی در این عرصه، به ادبیات کودک و نوجوان، به شکلی کاملا ذوقی و متفرقه پرداخته می‌شد.

ویژه‌برنامه «یاد آذر»، ساعت 10 تا 12 صبح روز هجدهم تیرماه در محل مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد واقع در بلوار امیرکبیر برگزار می‌شود.

کد خبر 2326283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha