۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳

اعزام با ترکیب 10 نفره؛

تیم ملی بسکتبال بدون گارد راس عازم کاپ آسیا شد

تیم ملی بسکتبال بدون گارد راس عازم کاپ آسیا شد

تیم ملی بسکتبال در حالی عازم محل برگزاری مسابقات قهرمانی کاپ آسیا در چین شد که به خاطر مصدومیت آرن داودی وابهام در وضعیت نهایی این بازیکن هیچ بازیکنی در پست گادر راس در اختیار ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال که مدافع عنوان قهرمانی مسابقات کاپ آسیاست برای حضور در پنجمین دوره این رقابت‌ها ساعت 23:30 دوشنبه شب عازم چین، محل برگزاری این مسابقات شد در حالیکه 10 بازیکن از 12 بازیکن معرفی شده را در اختیار داشت.

ارسلان کاظمی، بازیکن پست سه و چهار که خارج از کشور به سر می‌برد طبق هماهنگی قبلی قرار است سه شنبه به اردوی تیم ملی در ووهان ملحق شود. دیگر بازیکن غایب در ترکیب اعزامی به چین آرن داودی بود که طی روزهای گذشته مصدومیت قدیمی‌اش از ناحیه زانو شدت گرفت و همین مسئله وضعیت وی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

به گفته پزشک تیم ملی شرایط آرن داودی به گونه‌ای که شاید بتواند طی یکی دو روز آینده شرایط لازم برای همراهی تیم ملی را پیدا کند که اگر این اتفاق بیفتد این بازیکن چهارشنبه عازم چین خواهد شد در غیر این صورت سجاد مشایخی، دیگر گارد راس حاضر در اردوهای تیم ملی به جای وی راهی محل برگزاری مسابقات کاپ آسیا خواهد شد.

در هر صورت در میان دوازده بازیکنی که از سوی کادر فنی تیم ملی و برای حضور در مسابقات کاپ آسیا معرفی شدند، آرن داودی تنها بازیکن تخصصی در پست گارد راس بود اما  غیبت این بازیکن باعث شد تیم ملی برای سفر به چین هیچ بازیکن تخصصی در این پست نداشته باشد.

به گزارش مهر، در هر صورت تیم ملی بسکتبال دوشنبه شب با ترکیب 10 نفره حامد حدادی، اوشین ساهاکیان، اصغر کاردوست، سامان ویسی، محمدرضا اکبری، آرمان زنگنه، بهنام یخچالی، یونس لاله‌زاده، روزبه ارغوان و محمد جمشیدی تهران را به مقصد ووهان ترک کرد.

پنجمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا 20 تا 28 تیرماه در ووهان چین برگزار می‌شود. تیم ملی ایران که در گروه A این رقابت‌ها قرار دارد نخستین دیدار خود را مقابل ژاپن برگزار می‌کند سپس به ترتیب به مصاف چین، اندونزی و هند می‌رود.

در صورتیکه آرن داوودی و سجاد مشایخی که هر دو در پست گادر راس بازی می‌کنند، هیچ یک به دیدار اول تیم ملی در کاپ آسیا که روز جمعه برگزار می‌شود، نرسند به احتمال خیلی زیاد سامان ویسی به عنوان گارد راس در ترکیب اولیه تیم برای این بازی قرار می‌گیرد.

تیم ملی بسکتبال ایران در دوره پیشین مسابقات کاپ آسیا به عنوان قهرمانی دست یافت. قهرمان این دوره مسابقات کاپ آسیا به طور مستقیم به بیست و هشتمین دوره رقابت‌های بسکتبال جام ملت‎‌های آسیا که انتخابی مسابقات جهانی المپیک 2016 برزیل است، راه خواهد یافت.

 

کد خبر 2327295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha