۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰

فشار اوباما و اولاند بر مسکو و کی یف برای برقراری مجدد آتش بس در اوکراین

فشار اوباما و اولاند بر مسکو و کی یف برای برقراری مجدد آتش بس در اوکراین

روسای جمهور آمریکا و فرانسه شب گذشته بصورت تلفنی با یکدیگر به گفتگو پرداخته و در صحبت های خود تاکید کردند که جدایی طلبان و دولت اوکراین باید هرچه سریعتر نشستی را برای گفتگو در مورد برقراری مجدد آتش بس برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "باراک اوباما" و "فرانسوا اولاند" شب گذشته بصورت تلفنی با یکدیگر به گفتگو پرداختند. 

پس از ین گفتگو کاخ الیزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اولاند و اوباما در این گفتگو از فشار بر روسیه خبر داده و گفته اند که از مسکو خواسته ایم تا با فشار بر جدایی طلبان آنها را برای انجام دیدار دو جانبه با دولت اوکراین متقاعد کند. 

روسای جمهور آمریکا و فرانسه در این تماس همچنین از فشار بر"پترو پورشنکو" رئیس جمهور اوکراین، برای دیدار با جدائی طلبان و همچنین برقراری مجدد آتش بس در شرق اوکراین خبر داداند. 

آتش بس برقرار شده در شرق اوکرین هفته گذشته به پایان رسید و پس از آن ارتش این کشور حملات خود به مواضع جدائی طلبان را ا سر گرفت که متعاقب آن جدائی طلبان از شهر اسلاویانسک خارج شدند. 

در همین رابطه رسانه ها از سنگربندی خیابان های شهر دونتسک توسط جدایی طلبان برای مقابله با ارتش اوکراین خبر می دهند. این وضعیت در حالی است که در روزهای گذشته پوروشنکو از آمادگی خود برای برقراری مجدد آتش بس در شرق اوکراین خبر داده بود.

کد خبر 2327379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha