۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۹:۴۹

ساری به مهر خبر داد:

خیرین کشور تاکنون 80 هزار زندانی نیازمند را آزاد کرده‌اند/ تبریز بالاترین رتبه کمک در جشن گلریزان

خیرین کشور تاکنون 80 هزار زندانی نیازمند را آزاد کرده‌اند/ تبریز بالاترین رتبه کمک در جشن گلریزان

قزوین- خبرگزاری مهر: معاون مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: از زمان تاسیس ستاد دیه در کشور تاکنون 80 هزار زندانی نیازمند با کمک خیرین آزاد شده اند و امسال نیز با کمک خیرین، مشارکتهای دولتی و تسهیلات بانکی تعداد 7500 زندانی نیازمند جرائم غیر عمد با 450 میلیارد تومان اعتبار آزاد می شوند و به آغوش خانواده های خود بازمی گردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم جشن بزرگ گلریزان سه شنبه شب با حضور محمد علی ساری معاون مدیرعامل ستاد دیه کشور، جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی دادستان، جمعی از خیرین و مدیران دستگاههای اجرایی در تالار صدف قزوین برگزار شد.

محمدعلی ساری در حاشیه مراسم جشن گلریزان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در سال گذشته هفت هزار و 700 زندانی نیازمند جرائم غیر عمد با کمک خیرین و ستاد دیه کشور آزاد شدند.

وی افزود: بر اساس آمار در حال حاضر هفت هزار و 500 زندانی نیازمند شناسایی شده که در صورت کمک خیرین می توانند از حبس آزاد شوند که آزادی این افراد 450 میلیارد تومان نیاز دارد.

ساری بیان کرد: برای تامین این نیاز مالی مبلغ 200 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکها فراهم شده و بخشی از سوی خیرین که سهم نیکوکاران کشور در سال گذشته 25 میلیارد تومان بود.

جمع آوری 75 میلیارد تومان در پنج سال گذشته در جشن گلریزان

معاون مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: در مدت پنج سال گذشته مبلغ 75 میلیارد تومان توسط خیرین جمع آوری شد و امسال با برنامه ریزی انجام شده 185 جشن در استانها و شهرستانهای کشور برگزار خواهد شد تا با مشارکت خیرین زمینه آزادی زندانیان نیازمند فراهم شود.

این مسئول یادآورشد: در استان بوشهر در 23 شهر و در استان سیستان و بلوچستان در 11 شهر جشن گلریزان برگزار می شود و در ایام ماه مبارک رمضان روزه داران از دو کار شاد می شوند، هنگام افطار و زمان رضایت الهی و هنگام خوشحالی زندانیان نیازمند و شاد شدن دل خانواده ها بهترین لحظات معنوی است.

تبریز بالاترین رتبه کمک در جشن گلریزان

ساری در پاسخ به این سوال که بیشترین کمک خیرین در جشن گلریزان به کدام استان اختصاص دارد بیان کرد: در سال گذشته شهر تبریز با کمک دو میلیارد و 500 میلیون تومانی خود رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و امسال پیش بینی می شود مردم این منطقه سه میلیارد تومان برای ازادی زندانیان هدیه کنند.

وی اظهارداشت: امسال برای آزادی زندانیان به 450 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که امیدواریم با کمک خیرین این نیاز مالی تامین شود.

آزادی 80 هزار زندانی نیازمند در 23 سال گذشته

این مسئول در ادامه گفت: در پنج سال گذشته تعداد 50 هزار نفر و از تاریخ تاسیس ستاد دیه و در مدت 23 سال گذشته تاکنون 80 هزار نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد با کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شده اند.

وی افزود: علیرغم آن که هر سال شاهد افزایش مبلغ دیه هستیم و به نظر می رسد میزان کمک ها کمتر شود خوشبختانه شاهد افزایش کمک های مردمی هستیم که این حرکت جای خرسندی دارد و بیانگر روحیه دینی و معنوی مردم است.

ساری اظهارداشت: در طول چهار سال گذشته بیش از 10 میلیارد تومان از سوی خیرین برای کمک به آزادی زندانیان اهداء شد و در سال قبل 35 میلیارد تومان توسط خیرین جمع آوری شد.

معاون مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: خوشبختانه حس نوعدوستی مختص فقط مسلمانان نیست و گاهی شاهد اهداء کمک های نقدی از سوی غیرمسلمانان و اقلیت های مذهبی هم هستیم و در ماه رمضان اوج ایثار و فداکاری و کمک های خیرخواهانه است و هر سال با جشن گلریزان موجی از شادی در میان خانواده های زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد موج می زند و این کار همچنان با استقبال همگانی روبرو می شود.

کد خبر 2327946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha