۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲

در منطقه حفاظت شده قرخود/

گلوله شکارچیان پای یک راس آهو را قطع کرد

گلوله شکارچیان پای یک راس آهو را قطع کرد

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مانه و سملقان گفت: شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده قرخود با شلیک به یک رأس آهوی ماده، پای این حیوان را قطع کردند.

موسی ولیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یک راس آهو در منطقه حفاظت شده قرخود در خراسان شمالی در اثر تیراندازی شکارچیان غیرمجاز یک پای خود را از دست داد اما با تلاش ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان مانه و سملقان حیوان زخمی زنده گیری و برای مداوا به کلینیک دامپزشکی اعزام شد.

به گفته وی چند شب قبل در هنگام عملیات گشت و کنترل شبانه مأمورين يگان حفاظت محیط زیست در دشت رباط قره بيل واقع در منطقه حفاظت شده قرخود صدای تیراندازی شنیده شد و پس از حضور ماموران در منطقه، شکارچیان غیرمجاز با رویت ماموران حفاظتی با استفاده از تاریکی شب متواری شدند.

ولیزاده اضافه کرد: ماموران محیط زیست با احتمال بازگشت شکارچیان به محلی که در آن اقدام به تیراندازی و شکار کرده بودند؛ تمام شب را در محل ماندند.

وی اظهار داشت: صبح روز بعد ماموران حفاظت منطقه یک راس آهوی ماده را مشاهده کردند که بر اثر شلیک گلوله شکارچیان  یک پای خود را از ناحیه ران از دست داده بود.

ولیزاده با بیان این که اصابت گلوله اسلحه شکاری از نوع چهارپاره پای راست آهوی مزبور را از ناحیه ران قطع کرده بود، گفت: با تلاش ماموران آهوی زخمی زنده گیری و برای مداوا به کلینیک دامپزشکی واقع در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان اعزام شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مانه و سملقان اضافه کرد: آهوی زخمی با تلاش دامپزشکان و ماموران محیط زیست جراحی شد و اکنون نیز وضعیت این حیوان رو به بهبودی است.

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه حفاظت شده قرخود با مساحت 43 هزار و 778 هكتار در حوزه شهرستان مانه و سملقان و هم مرز با پارک ملی گلستان واقع شده و گونه های شاخص جانوري چون قوچ و میش اوریال، کل و بز، پلنگ، گرگ، گراز، خرس قهوه‌ای، آهو، کفتار، روباه، شغال، خرگوش، تشی، انواع گربه‌های وحشی، سمور و سنجاب و پرندگانی مانند کبک، تیهو، سیاه سینه، انواع کبوتر و انواع پرندگان شکاری دارد.

کد خبر 2328161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha