۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۷

دن گاسپار:

بازیکنان ایران به دو دلیل عملکرد خوبی داشتند/ برای قهرمانی به برزیل نرفتیم

بازیکنان ایران به دو دلیل عملکرد خوبی داشتند/ برای قهرمانی به برزیل نرفتیم

مربی دروازه‌بانان تیم ملی حضور ایران در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل را موفقیت آمیز برشمرد ضمن اینکه دو دلیل اصلی نمایش خوب بازیکنان ایرانی در این مسابقات را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "دن گاسپار" می‌گوید احساسی که از ورود به ایران پس از رقابتهای جام جهانی داشته را هرگز فراموش نخواهد کرد.

مربی دروازه‌بانان تیم ملی ایران گفت: "وقتی ساعت 3:30 بامداد وارد تهران شدیم، استقبال فوق العاده‎ای از ما به عمل آمد. یک استقبال دیوانه‌وار از هزاران هوادار که منتظر قهرمانان کشورشان بودند. آنها به عملکرد تیم ملی کشورشان می‌بالیدند و اینکه ما برای آنها افتخار آفریدیم و برای فوتبال ایران احترام آوردیم."

ایران در گروه F رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل با نیجریه در کوریتیبا مساوی کرد و به آرژانتین در وقت‌های اضافی باخت. این تیم در بازی آخر خود با حساب 3 بر یک مقابل بوسنی و هرزگوین تن به شکست داد.

"دن گاسپار" افزود: "ما هرگز با تصور اینکه قهرمان جهان می‌شویم، به برزیل نرفتیم. هدف‌مان این بود احترام به دست بیاوریم و من معتقدم موفق به انجام آن شدیم. چه کسی تصور می‌کرد آرژانتین مجبور شود در وقت‌های اضافه ما را شکست دهد و دروازه‌بان آنها به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شود؟ لازم به ذکر نیست که داور مسابقه یک پنالتی آشکار که دنیا آن را دید را برای تیم ما نگرفت."

زمانی که گاسپار در سال 2011 به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش انتخاب شد، بسیاری انتقاد کردند که او آمریکایی است. اما این مربی تخصص خودش را در هنر دروازه‌‌بانی و تعهد به تیم نشان داد و پذیرفته شد.

گاسپار تصریح کرد: "کارلوس کی‌روش مرا برای حضور در کادر فنی انتخاب کرد. کادر فنی ایران تشکیل شده از مربیانی پرتغالی، فنلاندی، کیپ ورده‎ای، اتریشی، برزیلی، آرژانتینی، موزامبیکی و ارمنستانی. حدس من این است که ایران بیشترین گوناگونی را نسبت به 32 تیم حاضر در رقابتهای جام جهانی داشت. من در چهار کشور کار کرده‌ام اما باید بگویم ایران یکی از امن‌ترین کشورهاست."

"کارلوس کی‎روش" پیش از این گفته بود تحریم‌هایی که غرب علیه ایران اعمال کرده در راه آماده‌سازی رقابتهای جام جهانی، مشکلاتی را برای این تیم ایجاد کرده است. گاسپار با این موضوع موافق است. وی گفت: "قطعا تحریم‌ها مانع از این شد که در سطح بالاتری از رقابتها به بازی بپردازیم. دریافت روادید مشکل بود و این فرایند زمان می‌برد. انتقال پول برای هتل‌ها، حمل و نقل، تیم‌ پیدا کردن برای بازی و امکانات تمرینی به طور باورنکردنی مشکل بودند."

مربی دروازه‌بانان تیم ملی ایران اضافه کرد:" آنچه بازیکنان ما تحت این شرایط انجام دادند واقعا برجسته است و باید تحسین شوند. دو چیز که بازیکنان ما را با انگیزه نگه داشت، شور و احساس آنها برای بازی و غرورشان برای ملت بود. هرچند که همین چالش‌ها باعث نشد که آنها تمرکز خود را از دست بدهند و سازمان یافته باقی ماندند."

وی در ادامه افزود: "هیچ فضایی شبیه به فضای رقابتهای جام جهانی نیست. وقتی میزبانی جام جهانی بر عهده کشوری با فرهنگ فوتبالی برزیل واگذار می‌شود، واقعا جو هیجان‌انگیزی به وجود می‌آید. هواداران فوتبال که برای بازیکنانشان هورا می‌کشند، مشتاقانه و شور برانگیز است. وقتی شما بخشی از کادر فنی تیم هستید از این محیط روح انگیز دور می‌شوید. ما روی وضعیت تیممان و مسئولیتی که داشتیم، تمرکز داشتیم. ما بازیکنانمان را برای حضور در بالاترین سطح فوتبال آماده می‌کردیم."

"دن گاسپار" چهار سال قبل با "کارلوس کی‌روش" مربی تیم پرتغال بود. وی در این خصوص گفت: در آفریقای جنوبی ما با صدای جنگل از خواب برمی‌خاستیم. در برزیل با آهنگ سامبا و صدای هلی کوپترهایی که از بالای سر محل تمرین ما می‌گذشتند. امنیت فوق‌العاده بود. ما در این رقابتها خیلی احساس امنیت می‎کردیم. باید بگویم دلم برای ووووزلا تنگ شده است. هر دو کشور در آماده سازی و ساماندهی این رقابتها فوق العاده بودند.

کد خبر 2328258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha