۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴

نویسنده‌ای که از فیثاغورت، هری‌پاتر می‌سازد/ کتابی با بیش از یک میلیون نسخه فروش در سراسر جهان

نویسنده‌ای که از فیثاغورت، هری‌پاتر می‌سازد/ کتابی با بیش از یک میلیون نسخه فروش در سراسر جهان

خواندن کتاب «شیطونک سرزمین اعداد» برای هر کس که ریاضیات گیجش می‌کند مفید است. تا آنجا که بعضی منتقدان درباره نویسنده کتاب گفته‌اند: او فیثاغورث را به هری‌پاتر جدید تبدیل کرده و مفاهیم ریاضی را با زبانی ساده و واضح توضیح داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «شیطونک سرزمین اعداد» به 26 زبان ترجمه و در بیشتر از یک میلیون نسخه منتشر شده است. ماجرای این کتاب به رابرت 12ساله‌ای برمی‌گردد که از ریاضی بیزار است. ناگهان یک شب در خواب با شیطونکی ازسرزمین اعداد ملاقات می‌کند. شیطونک به‌طور معجزه‌آسایی به ریاضیات زندگی می‌بخشد.

خواندن کتاب«شیطونک سرزمین اعداد» برای هر کس که ریاضیات گیجش می‌کند مفید است. این کتاب تخیلی، نقش زیادی در از بین بردن ترس کودکان از ریاضیات ایفا می‌کند تا آنجا که بعضی منتقدان درباره هانس ماگنوس اِنزنسبِرگر، نویسنده کتاب گفته‌اند: او فیثاغورث را به هری‌پاتر جدید تبدیل کرده و مفاهیم ریاضی را با زبانی ساده و واضح توضیح داده است.

هانس ماگنوس اِنزنسبِرگر از نویسندگان مشهور و خلاق آلمان است. ازجمله آثار شعر او می‌توان به«غرق شدن کشتی تایتانیک» و«مقبره» اشاره کرد. «اروپا»، و«اروپا و جنگ‌های داخلی» ازآثار منثور اوست.

حمیده جمشیدیها کتاب«شیطونک سرزمین اعداد» را به فارسی برگردانده تا بچه‌ها بتوانند در قالب داستان و  با روشی ساده و موثر با مباحث پیچیده ریاضی آشنا شوند. تصاویر کتاب هم به فهم بهتر آن کمک می‌کند.

 

این کتاب، 12 شب را شامل می‌شود. بچه‌ها در این شب‌ها با مفاهیم ریاضی آشنا می‌شوند. برای مثال در نخستین شب، عدد یک معرفی می‌شود و در شب‌های دیگر، «عدد صفر، اعداد منفی، اعداد اول، ریشه دوم یا جذر، اعداد مثلثی و...» را می‌شناسند.

«شیطونک سرزمین اعداد برای بچه‌هایی که ریاضی دوست ندارند» نوشته هانس ماگنوس اِنزنسبِرگر با ترجمه حمیده جمشیدیها را انتشارات قدیانی در 1100 نسخه و به قیمت 15 هزار تومان برای گروه سنی«ج» و«د» منتشر کرده است. 
 

کد خبر 2328384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha